آفتاب

باغ جنت شیراز واگذار می‌شود؟

باغ جنت شیراز واگذار می‌شود؟

سرپرست فرمانداری شیراز معتقد است: در مصوبه شورای اسلامی این شهر برای واگذاری بخشی از باغ جنت به تشکل فرهنگی مذهبی رهپویان وصال، مغایرت قانونی وجود دارد.

حیدر عالیشوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تنها با رفع این مغایرت‌ها، قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وظیفه فرمانداری در مقابل شورای شهر، تطبیق مصوبات با قوانین است. اگر مصوبه‌ای تطبیق قانونی نداشته باشد، مغایرت‌ها را اعلام می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری شیراز با تاکید براینکه پارک‌ها و بوستان‌ها، مالکیت عمومی داشته و قابل واگذاری نیست، گفت: در خصوص این مصوبه، پس از کارشناسی‌های دقیق، به شورا اعلام شد که تنها با توجه به شروطی، مصوبه، قابلیت اجرا خواهد داشت. یکی از این شروط، تایید کمیسیون ماده 5 و یکی دیگر از شروط رعایت الزامات قانونی در خصوص واگذاری اماکن تغییرکاربری یافته از سوی شهرداری است.

سرپرست فرمانداری شیراز، شرط‌های اعلام شده را به منزله تائید یا رد مصوبه مورد نظر ندانست و بیان کرد: زمانی مصوبه مذکور قابلیت اجرا خواهد داشت که شرایط اعلام شده، تامین شود.

انتهای پیام

کد N929613

وبگردی