آفتاب

حضور 100 نیروی آمریکایی در شمال موصل برای آغاز جنگ

حضور 100 نیروی آمریکایی در شمال موصل برای آغاز جنگ

ایسنا نوشت:

یک منبع کرد عراقی اعلام کرد که 100 نیروی آمریکایی در منطقه مرزی ربیعه میان عراق و سوریه (100 کلیومتری شمال غرب موصل) فرود آمدند و نیروهای ویژه پیشمرگ نیز همراه آنها بودند و انبار غلات را در این منطقه و همچنین ورودی مرزی ربیعه و اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

یک افسر برجسته در اقلیم کردستان عراق که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با سایت «العربی الجدید» گفت: دست‌کم 100 نیروی عملیات ویژه ارتش آمریکا از طریق هوایی در منطقه مرزی ربیعه در مرز عراق و سوریه فرود آمدند.

منطقه ربیعه منطقه‌ای بی‌ثبات است و از حدود دو سال قبل گاهی کردها و گاهی تروریست‌های داعش کنترل آن را در دست می‌گیرند.

این افسر کرد افزود: نیروهای آمریکایی همچنان در این منطقه حضور دارند و ماموریت تحکیم پایگاه‌های جنگی و کنترل بر گذرگاه مرزی الربیعه و حدود 20 کیلومتر از مناطق اطراف آن را برعهده گرفته‌اند.

وی افزود: این نیروی آمریکایی در انبار غلات در ربیعه فرود آمده و این انبار را مقر خود کرده است و گذرگاه بین‌المللی میان عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارد و در حال حاضر فعالیت‌های نظامی مختلفی انجام می‌دهد.

این افسر کرد با بیان اینکه این رخداد کاملاً محرمانه صورت گرفته است، احتمال داد که این اقدام در چارچوب طرح بستن مرزهای میان موصل عراق و دیرالزور سوریه جهت آمادگی برای حمله موصل باشد.

وی عنوان داشت: این نیروی آمریکایی به خودروها و تجهیزات نظامی زرهی مجهز است که این تجهیزات در این پایگاه فرود آمده است و این نیرو در حال حاضر مواضع خود را مستحکم می‌کند و پادگان‌هایی برای خود ترتیب می‌بیند.

52261

کد N929363

وبگردی