آفتاب
یک استاد دانشگاه کالیفرنیا:

استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز برای اغراض سیاسی تأسف‌بار است

استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز برای اغراض سیاسی تأسف‌بار است

یک استاد علوم سیاسی و مطالعات بین‌الملل دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت: به‌نظر من مایه تأسف است که کشورها به استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز برای اغراض سیاسی احساس نیاز می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ناتان گنزالس درباره تروریسم و حامیان تروریسم اظهار کرد: این اقدامات غالباً مشکلاتی را در پی دارد که خود آن کشورها هم از کنترل آن عاجز خواهند بود. کشورهای غربی مسئولیت بسیاری در این زمینه دارند.

وی افزود: به نظر من عنوان «جنگ علیه ترور» مشکل‌آفرین است. واژه تروریسم به‌عنوان برچسبی برای افرادی استفاده شده است که دولت‌ها با آن‌ها مخالف بوده‌اند. اما آن‌چه که ما از آن به‌عنوان تروریسم یاد می‌کنیم واقعاً یک تاکتیک و نوعی از خشونت است و ما نمی‌توانیم علیه یک تاکتیک مبارزه کنیم لذا طبیعتاً بسیار مزورانه است اگر یک کشور غربی یا غیر غربی از این نوع خشونت حمایت کند.

وی ادامه داد: حمله به عراق دلیل اصلی وجود داعش است. اگر این حمله در سال 2003 رخ نمی‌داد امروز داعشی هم در میان نبود؛ ولی اگر آمریکا بعد از این حمله تلاش بیشتری برای همکاری با ایران صرف می‌کرد می‌توانست مانع بروز برخی از این مشکلات شود.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به نقش ایران در حل بحران داعش افزود: درحال حاضر ایران قدرتمندترین کشور خاورمیانه است و باید به دنبال یک راه حل غیرنظامی برای حل این مشکل باشد.

وی درپایان ضمن اشاره به ضرورت گرامیداشت یادوخاطره قربانیان ترور یک کشور خاطرنشان کرد: ایرانیان پس از حملات یازده سپتامبر مراتب تسلیت خود را به آمریکایی‌ها اعلام کردند. این ادای احترام یک حرکت بسیار مهم و نشانگر حسن‌نیت بود. امیدوارم سایر کشورها نیز به قربانیان ایرانی ادای احترام کنند.

انتهای پیام

کد N929358

وبگردی