آفتاب
امیر پوردستان:

تقابل ایران و ترکیه در سوریه/ از مقاومت پشتیبانی می کنیم

تقابل ایران و ترکیه در سوریه/ از مقاومت پشتیبانی می کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایران نمی تواند با شیطان بزرگ یعنی آمریکا ارتباط برقرار کند و ذات آمریکا استکباری است.

به گزارش خبرنگار مهر امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین تقدیر از برندگان مسابقه تلویزیونی تیپ مخصوص ۶۵ نوهد که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به فرمایش حضرت امیر المومنین (ع) که می فرمایند «از دشمنت به خصوص دشمنی که با تو طرح دوستی می‌ریزد پرهیز کن»، اظهار داشت: دشمن تا دیروز منتظر فرصت بود که حمله نظامی کند تا فضایی باز کند و بتواند تاسیسات هسته ای ما را بمباران کند.

وی افزود: دشمن تا دیروز مترصد فرصت بود که حرکات خیابانی و فتنه بزرگی را به راه بیندازد اما امروز کنار شما آمده و دور یک میز نشسته و می خواهد که با هم قهوه خورده و عکس یادگاری بگیرید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: حضرت علی (ع) در پرهیز از دشمن می فرمایند که این دشمن می خواهد خودش را از این طریق به شما نزدیک کند و با ایجاد غفلت ما را خام کند.

امیر پوردستان تصریح کرد: به همین خاطر امیر مومنان می فرمایند که باید در چنین شرایطی خیلی حواست را جمع کنی و خوش گمانی را کنار بگذارید.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم با آمریکایی ها دوستی داشته باشیم تاکید کرد: وقتی که حضرت امام (ره) فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است ایران نمی تواند با شیطان بزرگ ارتباط برقرار کند و ذات آمریکا استکبار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تا وقتی که این خصلت در آمریکا است ما نمی توانیم با این دولت دوستی داشته باشیم البته درست است که در برخی موارد تعاملاتی داریم.

تقابل ایران و ترکیه در سوریه

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در روابط بین الملل می گویند کشورها به سه طریق تعامل، رقابت و تقابل با هم ارتباط دارند. مثلا ما با کشور عراق در همه زمینه ها از جمله حوزه اقتصاد و سیاست با هم تعامل داریم.

پوردستان با بیان اینکه رابطه ما با کشور ترکیه متفاوت است، خاطرنشان کرد: ما با این کشور در حوزه مرزها و مبارزه با مواد مخدر و چند مورد دیگر پروتکل امضا کرده ایم و تعامل و همکاری داریم اما در حوزه اقتصاد و منطقه و بازارهای عراق، افغانستان و موارد دیگری با هم رقابت داریم.

وی تصریح کرد: ما با ترکیه در حوزه سوریه تقابل داریم. ما به دنبال این هستیم که رژیم بشار اسد در سوریه مستقر باشد اما ترکیه به دنبال این است که بشار اسد حذف شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رابطه ایران و آمریکا ادامه داد: ممکن است در بعضی موارد ما با آمریکا تعامل داشته باشیم مثلا در بحث انرژی هسته ای توافقاتی امضا شد که فردو و نطنز چگونه شود و ممکن است موافقت های دیگری هم بشود. مانند تبادل ورزشکار که قرار است کویرنوردهایشان به ایران بیایند و یا ما نفراتی را بفرستیم. اما در موارد منطقه ای و فرامنطقه ای با آمریکا تقابل داریم و نمی توانیم با این کشور دوستی داشته باشیم.

از محور مقاومت حمایت و پشتیبانی می کنیم

پوردستان گفت: ما به شدت از محور مقاومت حمایت و پشتیبانی می کنیم در صورتی که آمریکا به دنبال حذف محور مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: ما از حرکات بیداری اسلامی حمایت می کنیم البته نه اینکه سلاح و مهمات بفرستیم بلکه حمایت ما معنوی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سیاست های آمریکا در منطقه ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال سرکوب حرکت های بیداری اسلامی در منطقه هستند.

پوردستان گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند آمریکایی ها آمده اند برای منطقه دردسر درست کنند و واقعا هم زیباترین تعبیر را ایشان فرمودند و می بینید که در مصر و تونس یکی را برمی دارند و یکی دیگر را می گذارند اما ساختارها تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال استقلال کشورهای منطقه هستیم گفت: ما با رژیم کودک کش اسرائیل مشکل داریم اما این رژیم خط قرمز آمریکا است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در آمریکا به مقدس ترین آیین مردم توهین می کنند اما کسی جرات ندارد که از رژیم صهیونیستی و هولوکاست مطلبی بگیرد. به همین خاطر ما با آمریکا نمی توانیم دوستی داشته باشیم و کینه ما با آنها ریشه دار است. سابقه تاریخی هم همین را نشان می دهد که آنها توطئه ها و جنایاتی را پس از انقلاب در ایران انجام دادند.

وی با بیان اینکه در همه جنگ ها آمریکا و شوروی مقابل هم بودند تصریح کرد: در نبرد با جمهوری اسلامی ایران این دو کشور کنار هم قرار گرفتند که امام (ره) فرمودند:  آمریکا از شوروی بدتر و انگلیس از هر دوی اینها بدتر است. البته امروز هم میزبان یکی از سران انگلیس هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنها سعی کردند که نظام ما را ساقط کنند اما امروز نه تنها ساقط نشد بلکه به دیگر کشورها نیز صادر می شود و این نظام سبب بیداری اسلامی شده است.

پوردستان با بیان اینکه قصد آمریکایی ها حمله به جمهوری اسلامی ایران بوده است گفت: بنده می گویم که آمریکا نیامده بود که افغانستان و عراق را بگیرد اما چون مولفه های قدرت (رهبری هوشمند، ملت ولایتمدار و نیروهای مسلح پا در رکاب) در کشور ما خیلی برجسته بود نتوانستند این کار را انجام دهند که پس از مدتی ناکام شده و راهبرد خود را تغییر دادند.

راهبرد جدید آمریکا در منطقه؛ مذهب علیه مذهب

وی با اشاره به راهبرد جدید آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: راهبرد جدید آمریکایی ها مذهب علیه مذهب است و برای این راهبرد گروهک تروریستی و تکفیری را ساماندهی کردند و امروز داعش و النصره به نیابت آمریکا و رژیم صهیونیستی این جنایت ها را در عراق و سوریه انجام می دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز با چهره تازه ای به نام جنگ های نیابتی روبرو هستیم افزود: در این جنگ ها اولویت با نیروی زمینی است و این نیرو هم به لطف خدا در این رابطه کارهای بسیار بزرگی را انجام داده اند.

پوردستان با بیان اینکه در سال گذشته و در همین موقع زمانی که داعش در کمتر از یک ماه از استان الانبار عراق حرکت کرد و پنج استان را پشت سر گذاشت و خودش را به مرزهای شرقی عراق رساند گفت: در آن زمان داعش نزدیک به قصر شیرین، مهران و ایلام در کشور ما رسید.

وی با اشاره به اقدمات نیروی زمینی ارتش در مرزها تاکید کرد: حرکات مجموعه نیروی زمینی باعث شد داعش نتواند از گلولا حرکت کند و خودش را به خانقین برساند که در این مهم نیروی تیپ ۶۵ هم نقش خوبی را ایفا کرد.

 

 

کد N929315

وبگردی