آفتاب
در جلسه هماهنگی ساماندهی بازار شهرستانی مطرح شد

فعالیت خارج از محدوده قانونی و بدون پروانه ممنوع

فعالیت خارج از محدوده قانونی و بدون پروانه ممنوع

در جلسه هماهنگی ساماندهی بازار شهرستانی، وضعیت فعلی بازار مورد بررسی قرار گرفت و برای حل مسائل، راهکارهای قانونی مشخص شد.

در جلسه هماهنگی ساماندهی بازار شهرستانی، وضعیت فعلی بازار مورد بررسی قرار گرفت و برای حل مسائل، راهکارهای قانونی مشخص شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه نظارت و ساماندهی مناسب تر بازارچه شهرستانی در حوزه های پیشگیری و مبارزه با تخلفات صنفی و رفتارهای ناهنجار با محوریت بررسی وضعیت فعلی این بازار و شناخت آسیب های موجود و ارائه راهکار در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برگزار شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه در بی نظمی، کسی نمی تواند حق خود را پیدا کند، گفت: با گذشت یک سال از اجرای طرح مشترک اگرچه وضعیت بازار شهرستانی بهتر شده، اما انتظارات مجموعه های نظارتی هنوز به طور کامل برآورده نشده است.

وی افزود: بازارچه شهرستانی باید به عنوان یکی از بازارچه های نمونه تهران شناخته شود و این ممکن نیست مگر با ایجاد نظم همه جانبه در بازار که این مطلب انتظار دیرینه مردم نیز است.

محمدی با بیان این مطلب که کاسبان بازارچه باید در محدوده قانونی خود فعالیت کنند، اظهار کرد: قانون نظام صنفی به کسی اجازه نمی دهد که خارج از محدوده قانونی و بدون پروانه فعالیت به کسب و کار بپردازد.

ریس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران نیز گفت: بازار شهرستانی در حال حاضر 3 مشکل دارد، مشکل در دید مشتری نبودن ترازو، سد معبر و برخورد نامناسب کسبه با مشتریان که باید به نحو شایسته همه دستگاه ها برای حل این مشکلات یکدیگر را در حد توان یاری کنند.

در پایان این جلسه مقرر شد برخورد موثر و فراگیر با سد معبر در این بازارچه انجام شود و نصب پلاک ثبتی شهرداری بر سر در مغازه ها نیز پیگیری شود.

همچنین به تسریع در اجرای طرح زیباسازی این بازارچه تاکید و مقرر شد که ترازو در دید مشتری قرار گیرد و برای کاهش تقلب در فروش، نایلون های شیشه ای هنگام فروش مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه مسئولان شهرداری، نیروی انتظامی، راهور، جهاد کشاوری، اتحادیه میوه و سبزی فروشان، سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دامپزشکی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N929141

وبگردی