آفتاب

روسیه و مصر مانور زمینی مشترک برگزار می‌کنند

روسیه و مصر مانور زمینی مشترک برگزار می‌کنند

منابع روسی اعلام کردند که نیروهای ویژه این کشور طی ماه‌های اکتبر و نوامبر آتی مانور زمینی مشترک را برای مبارزه با تروریسم با همکاری مصر برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، منابع روسی اعلام کردند که نیروهای "هلی برد" روسیه (نیروهای کمکی ویژه که با هواپیما به محل عملیات اعزام می‌شوند) ظرف ماه‌های اکتبر و نوامبر آینده با همتای مصری خود مانور زمینی مشترکی را برگزار می‌کنند.

این منابع اعلام کردند که هیاتی از نیروهای مصری طی سفر خود به مسکو در این راستا از موسسه آموزشی وابسته به این نیروها بازدید کرد.

انتشار اخبار درخصوص برگزاری مانور مشترک روسیه و مصر برای مبارزه با تروریسم پس از آن صورت گرفت که منابع اعلام کردند قرار است عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر به مسکو سفر کرده و روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کند.

مصر و روسیه کمیته عالی مشترکی برای همکاری نظامی تشکیل داده‌اند که نخستین نشست‌های خود را در مارس گذشته به ریاست سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و صدقی صبحی ، همتای مصری‌اش برگزار کرد. در این نشست‌ها پروتکل همکاری نظامی و توافق درخصوص تشکیل کمیته مشترک روسیه و مصر برای همکاری نظامی و تکنولوژی امضا شد.

یگان‌های دریایی روسیه و مصر ژوئن گذشته مانورهای دریایی مشترکی را در دریای مدیترانه برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N929065

وبگردی