آفتاب
پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد؛

ساختار برجام را نمی‌توانیم تغییر دهیم

ساختار برجام را نمی‌توانیم تغییر دهیم

یک نماینده مجلس با بیان این‌که ما نمی‌توانیم تغییری در ساختار برجام ایجاد کنیم، گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد و ما در بررسی‌ها بگوییم که ما قبول نداریم باید منتظر عکس‌العمل بین‌المللی مسأله هم باشیم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تأکید بر این‌که ساختار برجام نمی‌تواند دست خورده و تغییر پیدا کند،‌ گفت: اگر این کار بشود یعنی همان کاری را کرده‌ایم که نتانیاهو و تندروهای سنای آمریکا می‌خواهند.

وی افزود: به نظرم نباید در این روند پیش‌قدم شویم؛ چرا که ما نمی‌توانیم ساختار برجام را تغییر دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: اکنون که اعضای کمیسیون ویژه بررسی کننده برجام انتخاب شده‌اند می‌خواهند بررسی کنند ببیند که در کلیات این دستاوردها و تلاشی که کارشناسان ما انجام داده‌اند به نفع مملکت بوده است یا خیر و یا آن چارچوب‌هایی که می‌گویند از خطوط قرمز عبور شده آیا چنین است.

پزشکیان ادامه داد: اگر ما بخواهیم چیزی را تغییر دهیم این دفعه مانند گذشته نیست، زیرا در جریان این موضوع ما گفت‌وگو و صحبت کرده‌ایم و دو سال کل دنیا صحبت کرده‌اند. اگر یک دفعه بگوییم که ما قبول نداریم باید منتظر عکس‌العمل بین‌المللی این موضوع باشیم و مانند گذشته نیست؛ یعنی حالا آمریکا و برخی از کشورهایی که علیه ما بوده‌اند به نوعی میان آنها جدایی افتاده است و ما اگر الان چنین حرفی بزنیم با این کارمان ممکن است آنها را با یکدیگر ارتباط دهیم که جای بحث بسیاری دارد.

انتهای پیام

کد N929018

وبگردی