آفتاب
در آستانه میلاد امام رضا(ع)؛

«غریب قریب» در مهر رونمایی می‌شود/ روایتی از سرگذشت بارگاه رضوی

«غریب قریب» در مهر رونمایی می‌شود/ روایتی از سرگذشت بارگاه رضوی

تازه‌ترین اثر داستانی سعید تشکری با عنوان «غریب قریب» در آستانه میلاد مسعود امام رضا(ع) در خبرگزاری مهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) رمان دو جلدی «غریب قریب» تازه‌ترین اثر منتشر شده از سعید تشکری به میزبانی خبرگزاری مهر در تهران رونمایی خواهد شد.

«غریب قریب» داستان ساخت و بازسازی بارگاه ملوکتی امام رضا(ع) در دوران های مختلف تاریخی است. تشکری در این دوازده بخش روایت‌هایی از ساخت این بارگاه در دوران‌های نوغانیان، سامانیان، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، چنگیزی ها، ایلخانان، تیموریوان، صفویان، افشاریان و قاجار ارائه کرده است.

این اثر دو جلدی به شکلی نفیس از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر شده و طی مراسمی با حضور جمعی از اصحاب قلم و ادب روز سه‌شنبه ۳ شهریور ساعت ۱۵ در خبرگزاری مهر رونمایی خواهد شد.

سعید تشکری خالق این اثر، نمایشنامه‌نویس؛ کارگردان و نویسنده معاصر است که امسال نیز به خاطر نگارش رمان دو جلدی «مفتون و فیروزه» برگزیده جایزه ادبی قلم زرین شد.

وی در آستانه رونمایی از این رمان درباره آن به خبرنگار مهر گفت: هر نویسنده‌ای انچه را که می اندیشد و وفادارست، می‌نویسد! وفای من به عهدی ست که به صاحب قلمم علی بن موسی الرضا(ع) دارم-تا جز برای او ننویسم!

تشکری ادامه داد: «غریب قریب» شرح داستانی بین فضیلت و قدرت مضجع شریفی است که مخاطب بداند که چه کسانی آن را مومنانه ساختند و چگونه قدرتمندان آن را ویران ساختند. من غریب قریب را به ادبیات آوردم تا همه بخوانند و بدانند فضیلت امام غریب همچنان پابرجاست. این رمانی درباره قهرمانانی که حرم او را ساختند، کسانی ویران کردند و آن‌ها که باز از نو ساختند، بارها بارها بارها...

از این نویسنده پیش از آن آثاری مانند پاریس پاریس، ولادت، بار باران، وقتی زمین دروغ می‌گوید و وصل هزار مجنون منتشر شده است.

کد N929014

وبگردی