آفتاب

هند و فرانسه ظرف 10 روز آتی توافق خرید جنگنده‌های رافال را نهایی می‌کنند

هند و فرانسه ظرف 10 روز آتی توافق خرید جنگنده‌های رافال را نهایی می‌کنند

به گفته یک منبع آگاه، خرید جنگنده‌های رافال فرانسه توسط هند ظرف 10 روز نهایی می‌شود.

به گفته یک منبع آگاه، خرید جنگنده‌های رافال فرانسه توسط هند ظرف 10 روز نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که دستور خریداری 36 جنگنده رافال فرانسه را با هدف مدرن سازی یگان‌ هواپیماهای جنگی کشورش صادر کرده اما شرایط جزئی همچنان باید تعیین شوند.

نارندرا مودی پس از سه سال مذاکرات بی‌نتیجه با "دسول"، سازنده جنگنده رافال، نهایتا تصمیم گرفت تا مستقیم با دولت فرانسه وارد مذاکره شود.

در همین حال یکی از منبع مطلع گفت: شرایط با هند بهتر شده و احتمالا ظرف 10 روز توافقی با دهلی نو صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که شرکت هوانوردی دسول هنوز در این بار اظهارنظری نکرده است.

این اعلام هند پس از آن صورت گرفت که شرکت هوانوردی دسول در فوریه سال جاری میلادی نخستین قرارداد صادرات جت‌های رافال به مصر را به دست آورد. از آن زمان به بعد قطر نیز قراردادی را برای خریداری این جت‌ها امضا کرده و مذاکرات با مالزی و امارات نیز برای خریداری این جت‌ها در جریان است.

منابع آگاه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند، اما قرارداد فروش این جت‌های جنگنده به هند با مشکل رو به رو شد چرا که هر دو طرف بر سر قیمت این جنگنده‌ها و این شرط هند که شرکت هوانوردی دسول باید درصد زیادی از مبلغ این قرارداد چند میلیارد دلاری را در داخل هند سرمایه‌گذاری کند، اختلاف نظر داشتند.

هند تمایل دارد تا نیروی هوایی قدیمی خود را به روز رسانی کند و مقامات نظامی این کشور نسبت به ایجاد اختلاف بزرگ ظرفیتی با چین و پاکستان بدون داشتن هواپیماهای جنگی غربی و این مساله که مقاطعه کاران دفاعی محلی نتوانند در زمان کوتاه نیازهای نظامی را برآورده کنند هشدار دادند.

انتهای پیام

کد N928959

وبگردی