آفتاب
دبیر کل موتلفه در گفتگو با مهر:

نشست‌های سه‌جانبه تعطیل نشده است/ هیچ اصولگرایی مخالف ائتلاف نیست

نشست‌های سه‌جانبه تعطیل نشده است/ هیچ اصولگرایی مخالف ائتلاف نیست

محمدنبی حبیبی با بیان اینکه هیچ منعی در تشکیل نشست‌های سه‌گانه موتلفه، ایثارگران و پایداری وجود ندارد گفت: تصمیمات و اقداماتی که در این نشست‌ها انجام می‌گیرد باهدف تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان است.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که با توجه به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان تکلیف تصمیمات نشست‌های سه جانبه موتلفه، ایثارگران و پایداری چه می‌شود؟ اظهار کرد: خواست ما تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان است که با تشکیل آن طبیعتاً تمام مصوبات خود را به آن شورا ارائه می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دیگر قرار نیست نشست‌های سه جانبه تشکیل شود، گفت: خیر منعی در تشکیل این نشست‌ها وجود ندارد. هدف ما تشکیل شورای هماهنگی نیروهای اصولگراست و ما آنچه محصول خرد جمعی اصولگرایان باشد را می‌پذیریم ولی هم ما و هم سایر اصولگرایان می‌توانند پیشنهاداتی را که با بحث و بررسی‌های قبلی در داخل تشکل‌های خود به دست آوردند، به شورای هماهنگی اصولگرایان ارائه کنند.

حبیبی در پاسخ به این سئوال که آیا اجرای تصمیمات نشست‌های سه جانبه منوط بر پذیرش آنها در شورای هماهنگی است، تاکید کرد: برنامه‌ها و تصمیماتی که سه تشکل موتلفه، ایثارگران و پایداری باید برای رسیدن به شورای هماهنگی اصولگرایان تا قبل از تشکیل آن بگیرند، اجرایی خواهد شد اما هدف کلی این نیست که تشکل‌های سه‌گانه خودشان را محور اصولگرایان تلقی کنند، بلکه کارهایی که انجام می‌دهند با امید و هدف تشکیل شورای هماهنگی انجام می‌گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در این مرحله باید علاوه بر بحث و بررسی، اقداماتی نیز در این رابطه انجام داد؛ یعنی ممکن است تشکل‌های سه‌گانه به این نتیجه برسند که با هدف تشکیل شورای هماهنگی باید با برخی مقامات دیدار کنند یا اقدامات مقدماتی را برای تشکیل شورا صورت دهند. این دست از اقدامات طبیعی است که به مرحله عمل هم خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علت طرح تصمیمات نشست‌های سه‌جانبه در شورای هماهنگی، مخالفت برخی با برگزاری این نشست‌ها بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: خیر ما اصولاً مصوبات نشست‌های خود را هنوز ارائه نکردیم که برخی بخواهند با آن مخالفت یا موافقت کنند. ما تابحال ادعای محوریت ائتلاف اصولگرایان را نداشتیم و از این به بعد هم نخواهیم داشت.

حبیبی تاکید کرد: در هر صورت برای تشکیل شورای هماهنگی، همه اصولگرایان باید مقدماتی را طی کنند چرا که همه این اقدامات، مقدمه‌ای برای تشکیل آن شورا خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: شایعه و دروغ دیگری هم پخش کرده بودند که تشکل‌های سه‌گانه موتلفه، ایثارگران و پایداری می‌خواهند لیست مستقل برای انتخابات مجلس ارائه کنند؛ این مطلب از آن دروغ‌هایی است که مخالفان ائتلاف اصولگرایان عامل نشر و پخش آن هستند. امروز گروه‌های دیگر اصولگرایی با یکدیگر جلسه دارند تا همه بتوانیم به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان برسیم.

وی ادامه داد: ما طبیعتاً در جلسات سه‌گانه تصمیماتی که تا تشکیل شورای هماهنگی به عنوان مقدمه کار اتخاذ می‌کنیم، اجرایی خواهیم کرد اما اجرای این تصمیمات نیز با هدف تشکیل شورا صورت می‌گیرد.

حبیبی در پاسخ به برخی شبهات و شایعات مبنی بر بروز اختلافات عدیده میان اصولگرایان، گفت: وقتی هنوز قاطبه اصولگراها با یکدیگر جلسه‌ای برگزار نکردند، چطور می‌شود که با هم به اختلاف خورده باشند؟ عامل نشر این اخبار، افراد و تشکل‌هایی هستند که مخالف اعتلای اصولگرایانند و از هر فرصتی برای دروغ‌پراکنی استفاده می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: من با اطمینان می‌گویم که شما هیچ اصولگرایی را پیدا نمی‌کنید که به اندازه سر سوزنی با ائتلاف اصولگرایان مخالفت داشته باشد.

به گفته وی، تشکیل نشست‌های سه تشکل نشان داد که اصولگرایان دارای مشترکات بسیار فراوانی هستند و ما به عنوان موتلفه از این نشست‌ها رضایت داریم و معتقد به ادامه جلسات سه تشکل خواهیم بود.

حبیبی در پایان تصریح کرد: تمام فعالیت‌هایی که اصولگرایان جدای از آن یا با هم انجام می‌دهند، با هدف آن است که منجر به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان شود.

کد N928899

وبگردی