آفتاب
واکنش افخم به مقاله اوباما:

آمریکاريشه اصلی ناامنی جهانی/برای دفاع از خود محدودیتی نمی پذیریم

آمریکاريشه اصلی ناامنی جهانی/برای دفاع از خود محدودیتی نمی پذیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش در عرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی پذیرد؛ اضافه كرد:‌ تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهاي مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس جمهور آمریکا را بی اساس دانست و آن را رد کرد.

مرضیه افخم تصریح کرد: ادعاهاي تكراري مقامات آمريكا كه همسو با منافع رژيم صهيونيستي و براي كسب رضايت لابی های طرفدار اسرائیل مطرح مي شود نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولين امريكايي در ترجیح منافع ملی خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا بشدت اسیر رقابت های سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده های موهوم و خطرناک و هراس افكني است كه تاكنون هزينه ها و خسارت هاي جبران ناپذيري را براي جهانيان در پي داشته است و امروز يكي از ريشه هاي اصلي ناامني بين المللي است.

مرضیه افخم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مهمترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمايت دولت های  آمریکا از اين رژيم و سياست ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها؛ آمريكا را در موضع متهم قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش در عرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمي پذبرد؛ اضافه كرد:‌ تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد بوده و موجب مسوولیت بین المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده امريكا می باشد.

کد N928866

وبگردی