آفتاب

غرویان:چرخش ترکیب درخبرگان به نفع ائتلاف احتمالی هاشمی،روحانی وسیدحسن خمینی است

غرویان:چرخش ترکیب درخبرگان به نفع ائتلاف احتمالی هاشمی،روحانی وسیدحسن خمینی است

آرمان در گفت و گویی با محسن غرویان نوشت:

-          آيت‌ا... هاشمي، آقاي روحاني و سيدحسن خميني داراي يك ديدگاه مشترك درباره حقوق مردم، عقلانيت و اعتدال هستند. اين افراد براي رأي مردم ارزش و اعتبار قائل هستند و رأي مردم را حق‌الناس مي‌دانند. اين سه شخصيت ديدگاه‌هاي اعتدالي درباره دين دارند و معتقدند دين بايد در زندگي مردم به صورت كاربردي وجود داشته باشد و قرائتي سهل و آسان از دين ارائه مي‌دهند و داراي محبوبيت زيادي در بين مردم هستند.

-          در انتخابات خبرگان آينده يك چرخش قدرت در حال اتفاق است كه داراي ظرافت‌ها و حساسيت‌هاي خاص خود است. اين چرخش قدرت در نهايت به سود همين طيف (ائتلاف احتمالي هاشمي، روحاني و سيدحسن خميني) صورت خواهد گرفت. نقطه آغاز اين چرخش قدرت نيز در انتخابات رياست‌جمهوري سال92كليد خورده و زمينه‌هاي آن به وجود آمده است. در شرايط كنوني مطالبات مردم بيشتر در اين نوع ديدگاه و تفكر تعريف مي‌شود و به همين دليل اين تفكر پيروز انتخابات خبرگان خواهد بود.

-          طيف مقابل نسبت به اين ائتلاف توقع دارد شوراي نگهبان مثل همیشه در بررسي صلاحيت‌ها با درايت و انصاف برخورد كند و اجازه ندهد فضا به سمت رویکرد سليقه‌اي و تك بعدي شدن پيش برود. مهم‌ترين مساله انتخابات آينده كه به نظر يكي از مهم‌ترين انتخابات‌های خبرگان خواهد بود فضاي برابر و لزوم داشتن فرصت رقابت سالم براي همه طيف‌هاي سياسي است. بايد قواعد بازي را رعايت كنيم و اجازه بدهيم مردم با همه ديدگاه‌ها آشنا شوند و در نهايت خود تصميم نهايي را اتخاذ كنند. هيچ كس حق ندارد نظر ديگران را كه برخلاف سليقه وي است متهم كند و سعي كند آن را در منظر افكار عمومي باطل جلوه بدهد.

-          هجمه‌هاي اخير عليه آيت‌ا... هاشمي با بهانه‌هاي واهي صورت مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد برخي منتظر هستند تا در صحبت‌هاي ايشان محل ترديد و مناقشه‌اي پيدا كنند و به آن دامن بزنند. نكته جالب اين است كه اين ترديد و مناقشه‌ها خيلي زود به يك جريان بزرگ رسانه‌اي تبديل مي‌شود و يك سخن ساده و معمولي به يك اتفاق بسيار بزرگ تغيير وضعيت مي‌دهد. برای مثال سخنان آيت‌ا... هاشمي درباره اينكه «زماني كه ما در صحنه انقلاب حضور داشتيم عده‌اي در روستاهاي خود قدم مي‌زدند.» تنها براي روشن كردن وضعيت تازه به دوران‌رسيده‌ها مطرح شد و هيچ غرضي در آن مستتر نبود. اين نكته براي همگان روشن است كه آيت‌ا... هاشمي خود يك روستازاده هستند و هنگامي كه يك روستازاده به اين مرحله از عظمت، علم، تدبير و عقلانيت رسيده به نوعي عظمت و بزرگي روستاييان را نشان مي‌دهد. در نتيجه جايگاه آيت‌ا... هاشمي به نوعي بزرگي روستاييان را نشان مي‌دهد. چگونه ممكن است يك روستازاده به روستاييان زحمتكش و فداكار توهين كند.

-          بايد مشخص شود كه چرا احمدي‌نژاد در زماني كه براي پاسخگويي به اتهامات خود به دادگاه فراخوانده شد از رفتن به دادگاه سرباز زده است. كسي كه رئيس‌جمهور كشور بوده بايد در رعايت قانون براي ديگر اقشار جامعه الگو باشد.

-          هنگامي كه مناظره‌هاي آقاي احمدي‌نژاد و آن بي‌اخلاقي‌هاي صورت گرفته را به خاطر مي‌آورم بسيار مكدر مي‌شوم. متاسفانه احمدي‌نژاد كاري كرد كه مناظره‌ها در ايران از حدود عقلي و اخلاقي آن خارج شد و به همين دليل بسياري از مردم علاقه زيادي براي مشاهده مناظره دوباره ايشان ندارند. بنده به آقاي دكتر روحاني توصيه مي‌كنم به هيچ عنوان درخواست چنين مناظره‌اي را نپذيرند. دليل اين مساله هم اين است كه هيچ بعيد نيست كه احمدي‌نژاد به دنبال ناکامی دولت آقاي روحاني باشد و دوباره به رفتارهاي خود ادامه بدهد.

-          2727

 

 

کد N928813

وبگردی