آفتاب

تعلیق فعالیت رئیس مهاجرت نیجریه بدلیل تایید روادید الاسیر

تعلیق فعالیت رئیس مهاجرت نیجریه بدلیل تایید روادید الاسیر

رئیس جمهوری نیجریه فعالیت رئیس اداره مهاجرت این کشور را بدلیل تایید روادید احمد الاسیر سرکرده بازداشت شده سلفی ها، به حال تعلیق در آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام دولت نیجریه هیاتی مسئول تحقیقات از اداره مهاجرت نیجریه شده است. احمد الاسیر که به دلیل درگیری های خونین با ارتش لبنان تحت تعقیب بود، روز شنبه و در حالی که قصد داشت با یک گذرنامه تقلبی فلسطینی از بیروت عازم نیجریه شود بازداشت شد.

وزارت کشور نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد که دیوید شبکفو پارادانگ مدیرکل اداره مهاجرت این کشور به دلیل صدور روادید سفر برای احمد الاسیر بلافاصله از کار خود تعلیق شده است.

احمد الاسیر به همراه گروه خود در جولای سال ۲۰۱۳ با نیروهای ارتش لبنان در جنوب این کشور درگیر شد، ارتش لبنان بعد از ۴۸ ساعت و با دادن ۱۸ کشته موفق به محاصره ستاد نیروهای وی شد اما الاسیر موفق شد از دست نیروهای دولتی فرار کند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۴ دادستان های لبنان برای الاسیر و ۵۳ نفر دیگر از اعضای گروه وی از جمله فادل شاکر خواننده لبنانی که به یکی از بنیادگرایان داعشی تبدیل شده است، حکم اعدام صادر کردند.

 

 

کد N928767

وبگردی