آفتاب

دبیر کل سازمان ملل دو کره را به خویشتنداری فراخواند

دبیر کل سازمان ملل دو کره را به خویشتنداری فراخواند

ایرنا نوشت:

دبیر کل سازمان ملل از کره شمالی و جنوبی خواست کاری نکنند که موجب تشدید تنش ها شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی امتناع سئول از توقف تبلیغات سیاسی علیه همسایه شمالی و فرمان پیونگ یانگ برای قرار گرفتن نیروهای این کشور در حالت جنگی، 'بان کی مون' که زمانی وزیر خارجه کره جنوبی بود، ضمن ابراز نگرانی شدید از تحولات اخیر دو کره، دو طرف را به خویشتنداری فراخواند.
'اریک کانکو' سخنگوی بان گفت، دبیر کل سازمان ملل از دو کره خواست از دست زدن به هر اقدامی که ممکن است باعث تشدید تنش شود،خودداری کنند و برای کاهش تنش ها و برقراری آرامش و ثبات در شبه جزیره کره وارد گفت وگو شوند.
کره شمالی امروز(جمعه) تهدید کرد کشتی ها و ناوهای ارتش کره جنوبی را درصورت تجاوز به حریم آب های غربی در دریای زرد، بدون هشدار قبلی هدف قرار می دهد.
خبرگزاری کره شمالی امروز اعلام کرد،کشتی های نظامی تندرو کره جنوبی در ماه جاری میلادی سه بار حریم آب های متعلق به این کشور را نقض کردند و سکوت در برابر این گستاخی ها دیگر جایز نیست.
کره شمالی همچنین تهدید کرد،درصورتی که کره جنوبی بخواهد مقابله به مثل کند، با شدت بیشتری کشتی های این کشور را در هم خواهد کوبید.
در همین حال، 'کیم مین سئوک' سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی از تهدید ها و هشدارهای پیونگ یانگ ابراز تاسف کرد و گفت که عملیات کشتی های این کشور در آب های غربی در دریای زرد امری بسیار عادی است.
او نیز به کره شمالی هشدار داد که مراقب تحرکات خود باشد تا با پاسخ قاطع ارتش کره جنوبی روبرو نشود.
پس از پایان جنگ دو کره در سال 1953، پیونگ یانگ و سئول بارها یکدیگر را تهدید کرده و سربازانی از طرف نیز در این میان کشته شده اند.

4949

کد N928756

وبگردی