آفتاب

اوباما هفته آینده درباره توافق هسته ای سخنرانی اینترنتی می کند

اوباما هفته آینده درباره توافق هسته ای سخنرانی اینترنتی می کند

واحدمرکزی خبرنوشت:

پایگاه خبری هیل نوشت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا جمعه آینده در یک سخنرانی که به طور زنده در اینترنت پخش خواهد شد به طور مستقیم با یهودیان آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران گفتگو خواهد کرد. 

اوباما پس از سخنرانی اولیه خود به چند سئوال نیز پاسخ خواهد داد. این رویداد زنده را کنفرانس روسای سازمان های بزرگ یهودی آمریکا و فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی به طور مشترک برگزار خواهند کرد.
این سخنرانی اینترنتی بخشی از تلاش های گسترده کاخ سفید برای جلب حمایت در آستانه رای مهم کنگره درباره توافق هسته ای ایران است.
گروههایی که موافق یا مخالف توافق هستند با توجه به اینکه با مخالفت تقریبا فراگیر جمهوریخواهان روبرو هستند تمرکز خود را بر لابی با نمایندگان دموکرات گذاشته اند که هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.
بیشتر این افراد نمایندگان مناطقی هستند شامل اقلیت های بزرگ یهودی هستنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اوایل این ماه در یک سخنرانی مشابه اینترنتی شرکت کرد و از یهودیان آمریکایی خواست با این توافق مخالفت کنند.
وی همچنین تقریبا دو ساعت با گروهی از دموکرات های مجلس نمایندگان که به اسراییل سفر کرده بودند دیدار و دلایل خود را مبنی بر مخالفت با توافق بیان کرد .
اوباما نیز دو هفته پیش پشت درهای بسته با رهبران گروههای بزرگ یهودی آمریکا دیدار کرد تا نگرانی های آنها مبنی بر این که این توافق می تواند امنیت اسراییل را به خطر بیاندازد رد کند.
کاخ سفید روز جمعه پس از آنکه جری نادلر دموکرات برجسته نیویورک از توافق حمایت کرد به موفقیتی بزرگ دست یافت.
با این حال سناتور چاک شومر دیگر نماینده نیویورک که قدیمی ترین نماینده یهودی در کنگره به شمار می رود اوایل این ماه مخالفت خود را با توافق اعلام کرد.

4949

کد N928725

وبگردی