آفتاب
«خالد مشعل»:

مذاکرات غیر مستقیم آتش بس در غزه مثبت اما بدون نتیجه بوده است

مذاکرات غیر مستقیم آتش بس در غزه مثبت اما بدون نتیجه بوده است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگویی اعلام کرد که مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی برای آتش بس در غزه مثبت اما تاکنون بی نتیجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با روزنامه العربی الجدید اظهار داشت: رایزنی ها و مذاکرات غیر مستقیم برای دستیابی به آتش بس طولانی با رژیم صهیونیستی تاکنون مثبت بوده اما منجر به نتیجه نشده است.

وی گفت: مذاکرات درباره ۵ مشکل غزه است که عبارتند از: بازسازی و لغو محاصره، بازگشایی گذرگاه ها، مشکل ۵۰ هزار کارمند، بندر و فرودگاه و زیر ساخت های غزه در زمینه آب و برق و مسیرها.

خالد مشعل با بیان این مطلب افزود: «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس و رئیس کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پیشنهادی را برای آتش بس به ما ارائه کردند که ما در پاسخ اعلام کردیم نیازی به آتش بس، آرام کردن امور یا اصطلاحاتی از این قبیل نداریم، ما خواهان جنگ نیستیم اما مقاومتی مشروع وجود دارد که تا زمانی که رژیم اشغالگر و توسعه شهرک ها وجود داشته باشد مقاومت نیز وجود خواهد داشت اما ما جنگ طلب نیستیم.

اظهارات رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از آن مطرح می شود که اخیرا برخی رسانه ها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش بس ۸ ساله در غزه در ازای پایان محاصره این منطقه خبر دادند.

کد N928639

وبگردی