آفتاب

ربوده شدن 4 عضو حماس توسط افراد ناشناس در مصر

ربوده شدن 4 عضو حماس توسط افراد ناشناس در مصر

منابع مسئول حماس در غزه خبر ربوده شدن چهار فلسطینی توسط یک گروه مسلح ناشناس در صحرای سیناء را تایید و آزادی هرچه سریعتر آنها را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک گروه مسلح ناشناس با حمله به اتوبوسی که قصد داشت از غزه به سمت فرودگاه قاهره برود، چهار شهروند فلسطینی را ربود.

اطلاعات حاکی از آن است که اشخاص ربوده شده وابسته به جنبش حماس بوده‌اند؛ این مساله می‌تواند با تهدیدهای اخیر جریان‌های سلفی نسبت به حماس در ارتباط بوده و با هدف تحت فشار گذاشتن حماس که تعدادی از سلفی‌ها را در غزه بازداشت کرده، صورت گرفته باشد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان این اقدام را با مذاکرات احتمالی حماس با رژیم صهیونیستی در مورد آتش‌بس و گذرگاه آبی مرتبط می‌دانند. در واقع با بسته شدن دائمی گذرگاه مرزی رفح، به دنبال مشکلات امنیتی و ایجاد گذرگاه آبی با درخواست حماس، تردد در شبه جزیره سیناء کم خواهد شد.

این اتفاق که در استان سینای مصر رخ داد یک مساله برای مصر نیست بلکه پیامدهای آن برای تمامی ساکنان غزه است و افزایش وخامت شرایط امنیتی در این منطقه مرزی، مشکلات بیشتری به دنبال خواهد داشت.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه که برای اولین بار رخ داده تمامی هنجارهای دیپلماتیک و امنیتی مصر را از بین برده و به نظر می‌رسد که یک کودتای امنیتی و خروج از اصول باشد.

حماس در ادامه تاکید کرد که این حادثه نیازمند اقدام سریع برای بازداشت عاملان و بازگرداندن اشخاص ربوده شده است تا این مساله بر روابط فلسطین و مصر تاثیر نگذارد.

طبق گزارش منابع امنیتی مصر افراد مسلح ناشناس که چهره‌های خود را پوشانده بودند، اتوبوسی را که در حال انتقال ده‌ها فلسطینی از غزه به فرودگاه قاهره بوده حین عبور از گذرگاه مرزی رفح متوقف کرده و چهار تن از فلسطینیان را با خود به مکانی نامعلوم بردند.

انتهای پیام

کد N928508

وبگردی