آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

سلطانی‌صبور: بدبینی مردم به حزب به دلیل عمل نکردن احزاب به وعده‌های‌شان است

سلطانی‌صبور: بدبینی مردم به حزب به دلیل عمل نکردن احزاب به وعده‌های‌شان است

یک نماینده اصول‌گرای مجلس جلس با بیان این که مردم در کشور در هر شرایطی به احزاب و حتی شکل‌گیری آن‌ها بدبین هستند، گفت: متاسفانه احزاب به عنوان ابزار در آمده و به صورت یک استراتژی در نیامده است.

عطاءالله سلطانی‌صبور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از گرایش مسوولان به کار حزبی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات افزود: متاسفانه در کشور ما حزب به معنای واقعی که کار حرفه‌یی و کار حزبی انجام دهد و همواره فعال باشند و برای ارتقای اعضای خود اقدامی انجام دهد وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: این گونه احزاب تنها در کوران حوادث سیاسی داغ فعالیت دارند بنابراین اگر بگوییم چنین حزب فعالی وجود دارد، این گونه نیست و تنها حزبی که دارای چنین سابقه‌ای بوده و به فعالیت خود ادامه داده است حزب موتلفه است.

نماینده مردم رزن در مجلس با اشاره به سابقه تشکیل حزب در کشور حتی در دوران مشروطه گفت: البته در اغلب اوقات مردم نسبت به احزابی که به یک‌باره به وجود آمده‌اند بی‌اعتماد بوده‌اند و پس از انقلاب هم اگر در عرصه‌هایی وارد شدند برای کسب قدرت بوده است.

این نماینده اصول‌گرای مجلس هم‌چنین یادآور شد: البته یکسری از احزاب هم دولت ساخته بوده‌اند یعنی با روی کار آمدن دولتی آن‌ها هم ظهور کرده‌اند و پس از این که عمر دولت تمام شده آن‌ها نیز فعالیتی نداشته‌اند، بنابراین حزب به عنوان یک ابزار شکل گرفته و به صورت یک استراتژی در نیامده است.

سلطانی‌صبور تاکید کرد: اگر حزب، حزب باشد، باید مسوولیت‌پذیر بوده و به وعده‌های خود عمل کند که بگوییم حزب خوبی است بنابراین یکی از دلایل بدبینی مردم به حزب، این است که احزاب خلاف وعده‌های‌شان عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به این که متاسفانه حدود 240 حزب ثبت شده در کشور وجود دارد، گفت: در هیچ کجای دنیا این تعداد حزب وجود ندارد و به نظر می‌رسد اگر مشخص شد حزبی فعالیت ندارد باید مجوزش لغو شود.

انتهای پیام

کد N928466

وبگردی