آفتاب

ترکیه، بی‌بی‌سی را به "حمایت آشکار از تروریسم" متهم کرد

ترکیه، بی‌بی‌سی را به "حمایت آشکار از تروریسم" متهم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، شبکه خبری بی‌بی‌سی با تبلیغات نوشتاری و دیداری از حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به صورت آشکار از تروریسم حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری حریت، وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای گفت: چنین پوشش‌های خبری از یک سازمانی که از سوی بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است، حمایت آشکار از تروریسم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌بی‌سی، پ.ک.ک را یک سازمان بی‌گناه به تصویر می‌کشد که علیه سایر سازمان‌های تروریستی فعالیت دارد و مردم را برای پیوستن به آن ترغیب می‌کند که تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

این اولین بار نیست که مقام‌های ترکیه از رسانه‌های انگلیسی که درباره حزب کارگران کردستان ترکیه گزارش تهیه می‌کنند، انتقاد می‌کنند. این سازمان از سوی بسیاری از نهادهای بین‌المللی، اتحادیه اروپا و آمریکا و نیز ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

در سال 2005 رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر وقت ترکیه به دلیل اینکه بی‌بی‌سی اعضای پ.ک.ک را به جای تروریست، شبه‌نظامی و چریک توصیف کرده بود، انتقاد کرد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه گفت: سازمان تروریست پ.ک.ک تنها در ماه گذشته 64 تن را قتل‌عام و 350 تن را زخمی کرد و 16 تن را ربود. آنها طی یک‌ماه به خطوط راه‌آهن و سدها آسیب زده و به زیرساخت‌های حمل و نقل و خودروها آسیب رساندند. شبکه خبری بی‌بی‌سی یک نشانه مستحکمی است که ثابت می‌کند سازمان‌های تروریستی با چنین رویکردهای غیرمسوولانه و ریاکارانه حمایت می‌شوند.

انتهای پیام

کد N928442

وبگردی