آفتاب

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س): تذکر لسانی فریضه همگانی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س): تذکر لسانی فریضه همگانی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که آمران به معروف همواره در جهت کسب رضایت پروردگار متعال گام برمی‌دارند، گفت: تذکر لسانی فریضه همگانی است و باید همه مردم بر آن جامعه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی، پنج‌شنبه شب در رزمایش امر به‌ معروف و نهی از منکر در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با بیان این که پیام حقیقی این رزمایش این است که برای رضای خداوند متعال و گسترش دین خدا باید هجرت کرد، افزود: حضرت معصومه (س) با هجرت از شهر رسول اکرم (ص) به ما آموخت هرگاه لازم شد برای انجام امر خدا از وطن خود هجرت کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به این که امر به ‌معروف و نهی از منکر در آیینه اسلام جلوه‌هایی دارد، عنوان کرد: هجرت برای رضای الهی از وطن یکی از مصادیق امر به ‌معروف و نهی از منکر و یکی از فرایض الهی است.

او با اشاره به آیه سوره مبارکه احزاب آیه 70 که می‌فرماید «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا»، افزود: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید».

وی با اشاره به تأکید خداوند متعال بر سخن حق گفتن در این آیه مبارکه، عنوان کرد: امروز باید با سخن حق گفتن کمر بر نابودی باطل بست و تذکر لسانی در فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق این آیه مبارکه است.

سعیدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ترویج قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه به قوه مجریه رسماً اجرای این قانون را ابلاغ فرمودند که این ‌یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به اهمیت تذکر لسانی در احیاء این دو فریضه الهی، عنوان کرد: از هیچ تلاشی برای احیاء این فرایض الهی نباید چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام

کد N928354

وبگردی