آفتاب

فوران تنش در شبه جزیره کره؛ «کیم» فرمان آماده باش صادر کرد

فوران تنش در شبه جزیره کره؛ «کیم» فرمان آماده باش صادر کرد

رهبر کره شمالی در پی جدیدترین تنش های مرزی این کشور با کره جنوبی که منجر به تبادل آتش میان آنها شده، فرمان آماه باش ارتش را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، در پی تازه‌ترین دور از تنش‌ها میان دو کره، که با شلیک توپ از کره شمالی و واکنش متقابل کره جنوبی همراه بوده، «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره شمالی به نیروهای مسلح در خط مقدم میان دو کشور دستور داد در آماده‌باش کامل جنگی قرار گیرند.

کیم جونگ‌اون، ساعاتی پس از تبادل آتش میان دو کره، با شورای نظامی حزب کارگران، حزب حاکم بر آن کشور، دیدار کرده است.

تلویزیون دولتی کره شمالی می‌گوید در این دیدار رهبر کره شمالی از فرماندهان نیروهای مسلح خواسته تا به سوی نیروهای واقع در خط مقدم رفته و برای یک عملیات نظامی در آماده‌باش قرار گیرند.

در واکنش ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی به کره شمالی هشدار داده است که در صورت هرگونه انجام «تحریکات بیشتر»، آن کشور به شدت واکنش نشان خواهد داد.

کره شمالی در پی تنش‌ هایی که از اوایل ماه میلادی آگوست میان دو کشور شدت گرفته است، و با هدف آنچه پایان دادن به «تبلیغات» بلندگوهای مرزی در کره جنوبی علیه خود می‌ نامد، روز پنج‌شنبه اقدام به گلوله باران نقاطی در مناطق مرزی کرد.

در پی آتش‌بازی کره شمالی، ارتش کره جنوبی اقدام به واکنش کرد و گفت منطقه‌ای که از آن گلوله توپ شده بود را هدف قرار داده است.

پیش از این دو سرباز کره جنوبی در پی انفجار مین در منطقه حائل غیرنظامی میان دو کشور، به شدت زخمی شده بودند. سئول، پیونگ‌یانگ را به مین‌گذاری منطقه متهم کرده است.

همزمان با تازه‌ترین دور از تنش‌ ها، سئول روز جمعه اعلام کرد در جدیت پیونگ‌یانگ به انجام مذاکرات میان دو کشور تردید دارد.

کره شمالی روز گذشته در عین حال که خواستار پایان دادن به تبلیغات بلندگوهای مرزی شده بود، اعلام کرده بود قصد دارد برای باز کردن کانالی که به بهبودی روابط بیانجامد، تلاش کند.

وزارت اتحاد کره جنوبی، وزارتی که هدف از آن اتحاد شبه‌جزیره کره است، می‌گوید چنین اظهاراتی، زمانی که پیونگ‌یانگ دستور به آماده‌باش نظامی می‌دهد، قابل باور نیست. 

کد N928283

وبگردی