آفتاب

سبحانی فر: ایجاد بی‌اعتمادی بین ایران و روسیه توطئه غربی‌هاست

سبحانی فر: ایجاد بی‌اعتمادی بین ایران و روسیه توطئه غربی‌هاست

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه ابراز امیدواری کرد که دو کشور ضمن گسترش روابط از ظرفیت‌های سایر کشورهای منطقه نیز برای ایجاد ثبات و امنیت استفاده کنند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: روسیه و ایران وجوه مشترک زیادی دارند. یکی این‌که دو کشور بزرگ و تأثیرگذار در منطقه هستند و دیگر این‌که دو کشور مستقل بدون وابستگی به قدرت‌های دیگر هستند و جزء کشورهای قدرتمند منطقه محسوب می‌شوند و می‌توانند بر مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی منطقه تأثیرگذار باشند.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه، تصریح کرد: این دو کشور می‌توانند در کنار هم فشارهایی که از طرف غرب بر منطقه وارد می‌شود را خنثی کنند و به ایجاد آرامش در منطقه کمک کنند. متأسفانه با وجود این‌که کشورهای منطقه منابع درآمدی و منابع غنی طبیعی دارند اما جنگ‌های مختلف به آنها تحمیل شده و هزینه‌هایی که به آنها تحمیل شده مانع از دستیابی به توسعه شده است. کشورهای مستکبر می‌خواهند کشورهای منطقه ما همیشه در جنگ باشند و هزینه‌ها به جای توسعه صرف جنگ شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان این‌که فصل جدید از روابط بین ایران و روسیه باز شده، ادامه داد: من در سفر خود به روسیه به عنوان رئیس گروه دوستی این اقبال را در طرف مقابل نیز دیدم که روابط حسنه‌تر و اعتماد و اطمینان بیشتر شود.

سبحانی فر ایجاد بی اعتمادی بین ایران و روسیه را از توطئه‌های غرب عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید یخ روابط دو کشور را آب کنیم و از ظرفیت دو کشور در جهت برقراری امنیت در منطقه استفاده کنیم تا در سایه ایجاد آرامش و امنیت در منطقه کشورهای منطقه نیز به توسعه دست یابند.

وی در پایان تحویل موشک‌های اس-300 از طرف روسیه به ایران، انعقاد قرارداد نیروگاهی بین دو کشور و راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را در افزایش اعتماد بین ایران و روسیه موثر دانست و با اشاره به تحریم روسیه از سوی غرب گفت که این تحریم کمک می‌کند که روسیه متوجه باشد اعتماد بیشتری به کشورهای همسایه کند.

انتهای پیام

کد N928264

وبگردی