آفتاب

تهدید کره شمالی به آغاز جنگ علیه کره جنوبی

تهدید کره شمالی به آغاز جنگ علیه کره جنوبی

کره شمالی امروز (جمعه) به نیروهای خط مقدم خود دستور یک حال شبه‌جنگ را داد و یک روز پس از آنکه نیروهای کره جنوبی اقدام به تیراندازی در منطقه مرزی کردند،‌ نسبت به عملیات نظامی هشدار داد.

کره شمالی امروز (جمعه) به نیروهای خط مقدم خود دستور یک حال شبه‌جنگ را داد و یک روز پس از آنکه نیروهای کره جنوبی اقدام به تیراندازی در منطقه مرزی کردند،‌ نسبت به عملیات نظامی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی پیشتر نیز چنین ادعاهایی را برای آغاز جنگ علیه کره جنوبی مطرح کرده و تعداد زیادی از سربازان و تجهیزات نظامی را در ناحیه مرزی بین دو کره مستقر کرده بود و همین امر باعث شده تا همواره حالت شبه‌جنگی در این ناحیه برقرار باشد.

یکی از مقام های پیونگ یانگ امروز گفت که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی دستور برگزاری نشست فوری ارتش را صادر کرده و گفته که نیروهای این کشور باید در حالت جنگی قرار گیرند و کاملا آماده یک عملیات نظامی از ساعت 17 به وقت محلی امروز باشند.

در این گزارش آمده است که فرماندهان ارتش باید سریعا برای انجام عملیات علیه تجهیزات جنگ روانی کره جنوبی آماده باشند اگر که سئول دست از این اقدامات تحریک آمیز خود برندارد.

سئول اعلام کرد که کره شمالی در سراسر منطقه غیرنظامی شده بلندگوهای کره جنوبی را هدف قرار داده است. این بلندگوها پس از 11 سال خاموشی و بلااستفاده بودن،‌ درپی مین گذاری در منطقه مذکور توسط نیروهای کره شمالی به کار افتاده و تبلیغات ضد کره شمالی پخش می‌کند.

کره جنوبی امروز هشدار داد که پیونگ یانگ باید دست از اقدامات عجولانه بردارد در غیراینصورت مجازات می‌شود.

کره جنوبی آمادگی نیروهای خود را در بالاترین حد ممکن قرار داده و سخنگوی رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در یک نشست خبری تلویزیونی اعلام کرد که سئول آماده واکنش به هر نوع اقدامات تحریک آمیزی است.

مقام‌های دفاعی کره جنوبی نیز اعلام کردند که سئول بدون توجه به تهدیدهای پیونگ یانگ به پخش تبلیغات از این بلندگوهای مرزی علیه کره شمالی ادامه می‌دهد.

در همین حال، جان کربی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن نگران تیراندازی‌های کره شمالی به کره جنوبی است و از نزدیک این رخدادها را تحت نظر دارد.

ارتش کره شمالی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تداوم تبلیغات کره جنوبی اعلام جنگ است و اگر سریعا این تبلیغات را متوقف نکند به معنای اعلام یک جنگ تمام عیار خواهد بود.

کره شمالی می‌گوید سئول شواهد درباره کاشت مین در منطقه غیرنظامی شده را جعل کرده و خواستار بررسی فیلم‌های ویدئویی شد.

منطقه مذکور میراث جنگ بین دو کره در سال‌های 1950 تا 1953 است.

انتهای پیام

کد N928197

وبگردی