آفتاب
فرمانده ناجا خبر داد

کاهش جرایم در کشور/ برگزاری جلسات اولیه درباره انتخابات

کاهش جرایم در کشور/ برگزاری جلسات اولیه درباره انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم خشن و همچنین کشفیات جرایم در کل کشور طی پنج ماهه گذشته سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 کاهش 10 درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در اصفهان اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته نیروی انتظامی با کاهش جرائم و کشفیات مربوط به جرایم روبرو بوده است و طبق آماری که به دست ما رسیده این میزان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کاهش 10 درصدی جرایم در کل کشور بیشتر در جرایم خشن مشهود است ادامه داد: اگر می‌بینید که ما با کاهش جرایم در کشور روبرو هستیم به دلیل همکاری مردم و دستگاه‌هایی است که توانسته‌اند اقدامات پیشگیرانه را برای ما سهل‌تر کنند.

فرمانده نیروی انتظامی به کاهش آمار تصادفات در چهار ماهه گذشته سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس آمار در چهار ماهه سال جاری 6 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشته ایم و سعی داریم با اجرای طرح های متعدد این میزان را تا پایان سال به کاهش10 درصدی افزایش دهیم.

سردار اشتری درخصوص وظیفه نیروی انتظامی در انتخابات اسفندماه سال جاری نیز گفت: نیروی انتظامی وظیفه ذاتی برای کمک به برگزاری انتخابات دارد و سعی و تلاش می کند تا برای برگزاری انتخابات امن و بدون حاشیه وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا برای برقراری امنیت انتخابات وارد عمل شویم و حتی جلسات اولیه برگزاری درست انتخابات را نیز با مسئولان مربوطه برگزار کرده‌ایم.

امنیت داخل کشور در گرو مرزهای امن

سردار اشتری در آیین نکوداشت اسوه های ایثار نیروی انتظامی که با حضور همسران، پدران و مادران و فرزندان شهدای نیروی انتظامی از استان های خراسان رضوی و اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد گفت: امنیت امروز کشور به برکت خون پاک شهداست و اگر کشور ما امروز در جهان سربلند شده، همه مرهون فداکاری های شهدا دردوران دفاع مقدس است .

وی با بیان اینکه در تمام جنگ های گذشته همواره ما شاهد از دست دادن تکه ای از خاک کشورمان بودیم افزود: در طول تاریخ هر موقعی که جنگی رخ می داد و تجاوز به کشور ایران صورت می گرفت بخش اعظمی از کشور به تسخیر دشمن در می آمد اما امروز بزرگترین افتخار ما این است که تنها جنگی که صورت گرفت و یک وجب از خاک کشور ما در اختیار متجاوزان قرار نگرفت دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پیچیدگی های جنگ هشت ساله اظهار داشت: دلایل پیروزی ملتی که با کمترین امکانات و تجهیزات توانست در برابر قدرت های جهان به پیروزی برسد باید بررسی و مطالعه شود و پژوهشگران و متفکران زوایای مختلف این دوران را بررسی کنند و ابعاد این جنگ را برای نسل جوان جامعه امروز بشناسانند.

سردار اشتری نیت الهی ، رهبری و هدایتگری امام راحل و وجود ملتی که گوش به فرمان و لبیک گوی امام خود بودند و نیروهای مسلحی که برای دفاع از کشور و میهن و دین خود با جان و دل در جبهه ها حضور پیدا کردند را رمز پیروزی در جنگ تحمیلی عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی به بحران های بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: به حمد اله جمهوری اسلامی و حاکمیت این نظام در مهار این بحران ها موفق بوده و آن هم به دلیل اطاعتی بود که از فرمانده و ولی امر خودشان داشتند امروز هم دشمن با تمام توان سعی می کند، کشور را ناامن کند و بگوید که جمهوری اسلامی نمی تواند امنیت مردم خود را تامین نماید.

وی امنیت داخل کشور را در گرو مرزهای امن دانست و بیان داشت : امروز نیروی انتظامی در مرزهای غرب و شرق کشور که بیش از 1800 کیلومتر است با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در حال درگیری است و جمع کثیری از نیروهای انتظامی برای امنیت کشور در این مناطق به شهادت می رسند اما با تمام این ها مرزبانان ما شبانه روز هوشیار و بیدار هستند و با هرگونه شرارت مقابله می کنند و اجازه نا امنی و اخلال در امنیت کشور را به هیچ فرد و گروهی نمی دهند.

سردار اشتری عنوان داشت: البته نیروی انتظامی سعی کرده که در مرز و در داخل شهرها برای مقابله با مجرمان و خلافکاران از تجهیزات روز دنیا استفاده کند و با اشراف اطلاعاتی که بر اکثر مجرمان دارد تا کنون توانسته اقدامات پیشگرانه خوبی را انجام دهد اما واقعیت این است که هیچ تجهیزاتی نمی تواند جلوی شرارت را بگیرد مگر اینکه انسانی با تمام اخلاص ، ایثار واز جان گذشتگی خود ایستادگی کند.

وی به رشادت ماموران نیروی انتظامی در ماموریت های سخت اشاره و اظهار کرد: در جایی که گروگانگیری می شود می بینیم مامور ما تا جایی پیش می رود که جانش را به خطر می اندازد تا دل یک خانواده ای را شاد کند، آنجایی که یک شرور و ضد انقلاب دنبال این است که به جمعی خسارت وارد کند ماموری با آن شخص درگیر می شود و به شهادت می رسد ولی از کشته شدن ده ها نفر دیگر جلوگیری می کند که نباید به سادگی از جلوی این همه ایثارگریها گذشت.

سردار اشتری با بیان اینکه بالاترین ایثار یک شخص نثار کردن جان خود است افزود: امروز امنیت کشور مرهون مجاهدت ها و خون های شهداست و ما باید قدردان خانواده های شهدا باشیم زیرا که اگر حمایت ها و پشتیبان های همسران و پدران و مادران شهدا نبود حتماً همکاران ما نمی توانستند این رشادت ها را از خود به جا بگذارند.

انتهای پیام

کد N928186

وبگردی