آفتاب

رحمانی فضلی: در انتخابات همه باید به قانون پایبند باشند

رحمانی فضلی: در انتخابات همه باید به قانون پایبند باشند

وزیر کشور گفت: چهار هزار نفر خود را در معرض نامزدی در انتخابات قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، "عبدالرضا رحمانی فضلی" در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال اجرای انتخابات بر عهده دولت بوده و تمام امور برنامه ریزی شده طبق تقویم و زمان بندی انجام شده پیش می رود.

وی افزود: دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونی، با نشاط و سالم بوده و حضور مردم و اجرای قانونی انتخابات برای دولت اهمیت بسزایی دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: اقداماتی برای هماهنگی با دستگاه های اجرایی به خصوص در حوزه نظارت انجام شده و جلسات متعددی به صورت کارشناسی با شورای نگهبان داشتیم و خوشبختانه امر هماهنگی در حوزه نظارت و اجرا به خوبی پیش می رود و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی در حوزه انتخابات وجود دارد که باید کاندیداهای انتخاباتی آن ها را رعایت کنند، تصریح کرد: کاندیداها نباید تبلیغات زودرس داشته باشند و تمام موضوعات و مسائل را باید از طریق قانون پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون مسئله و موضوع خاص و حادی در مورد انتخابات وجود نداشته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تعامل سازنده با مجلس در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت به تشخیص نمایندگان احترام می گذارد و تفسیرش از اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار خیرخواهانه بوده و دولت در مباحث و موضوعات کلان هماهنگی خوبی با مجلس دارد.

وی در خصوص تقسیمات کشوری اظهار کرد: باتوجه به روند تقسیمات کشوری در گذشته، شاهد به وجود آمدن شهر ها، شهرستان ها و بخش های مختلف در کشور بودیم که گاها شرایط تقسیمات را نداشتند.

وزیر کشور با بیان اینکه تقسیمات کشوری هزینه های زیادی را برای دولت در پی دارد، افزود: اما با این وجود بایستی با در نظر گرفتن شرایط سخت تقسیمات کشوری ضابطه مند و در قالب چارچوب اساسی انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت با بررسی اساسی تقسیمات کشوری را متوقف کرد و با در نظر گرفتن دومسئله تامین اعتبار و تعیین محدوده شهرها تقسیمات کشوری جدیدی در شهرها و شهرستان ها به وجود آورد.

انتهای پیام

کد N928166

وبگردی