آفتاب

تاکید فرستاده سازمان ملل برای توقف تجاوزهای جنسی توسط نیروهای امنیتی

تاکید فرستاده سازمان ملل برای توقف تجاوزهای جنسی توسط نیروهای امنیتی

فرستاده سازمان ملل که تلاش می‌کند تا از خشونت جنسی در جریان درگیری‌ها جلوگیری کند به رهبران کشورهای جهان تاکید کرد تا از حملات جنسی توسط نیروهای امنیتی و ارتش جلوگیری کرده و عاملان این جنایات را به دست عدالت بسپارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ زینب حوا بانگورا،‌ نماینده سازمان ملل در امور رسیدگی به تجاوزهای جنسی در درگیری‌ها به شورای امنیت سازمان گفت که وی به رهبران نظامی و سیاسی جهان تاکید کرده تا قوانینی را برای انجام اقداماتی به منظور جلوگیری از وقوع چنین جنایاتی در مناطق جنگی علیه غیرنظامیان اتخاذ کنند.

وی به نتایج ملموس در کنگو که گزارش‌هایی از تجاوزهای جنسی و سوءاستفاده‌ها در آنجا مطرح شده، اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی و ارتش به مردم غیرنظامی تجاوز می‌کنند.

بانگورا در 2014 گفته بود که دادگاه‌های نظامی کنگو 135 تن را به جرم ارتکاب جرایم جنسی شامل 76 عضو نیروهای ارتش،‌41 عضو پلیس ملی و 18 عضو از گروه‌های مسلح مجرم شناختند.

فرستاده سازمان ملل ادامه داد که برنامه اقدام جمهوری دموکراتیک کنگو شامل انجام اقداماتی از جانب فرماندهان ارشد ارتش این کشور برای مقابله با وقوع جرایم جنسی علیه غیرنظامیان در مناطق جنگی است.

بانگورا در جریان این نشست در شورای امنیت سازمان ملل به اصلاحات در بخش امنیتی در کشورهای درگیر جنگ اشاره کرد و گفت که شورای امنیت سازمان ملل به چندین مورد پرونده مربوط به جرایم جنسی و سوءاستفاده توسط صلح‌بانان در جمهوری آفریقای مرکزی رسیدگی کرده است. این حملات شامل تجاوز به کودکان 11 ساله است.

وی ادامه داد که برنامه‌های اقدام سازمان ملل نیازمند همکاری‌های نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ادامه یا تکرار چنین رخدادهایی است و همچنین عاملان این جنایات باید محاکمه شوند چون به نقض قوانین بشری دست زده‌اند.

انتهای پیام

کد N928154

وبگردی