آفتاب

آمانو: نقشه راه ایران و آژانس، توافق بسیار محکمی است

آمانو: نقشه راه ایران و آژانس، توافق بسیار محکمی است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که "نقشه راه" بین ایران و آژانس بین‌المللی انژی اتمی یک توافق بسیار محکمی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یوکیا آمانو در بیانیه‌ای که عصر پنج‌شنبه منتشر شده است، می گوید: اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئولیت بازرسی های هسته ای را به ایران محول کرده است موجب ناخرسندی است. چنین اظهاراتی تصویری نادرست از روش ما در انجام مسئولیت مهم راستی آزمایی ارائه می‌کند.

آمانو در ادامه این بیانیه افزود: ترتیبات جداگانه مربوط به نقشه راه مورد توافق میان ایران و آژانس در ماه جولای محرمانه بوده و من برای عدم افشای آن تعهد حقوقی دارم همچنان‌که برای صدها ترتیبات دیگر صورت گرفته با سایر اعضای اژانس تعهد مشابهی دارم.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل آژانس افزود: با این وجود می‌توانم بگویم که این توافق به لحاظ فنی مناسب و منطبق با رویه های استاندارد ما می‌باشد. این ترتیبات به هیچ وجه استانداردهای پادمان را مورد مصالحه قرار نمی دهد .

یوکیا آمانو در پایان تاکید کرد : "نقشه راه" بین ایران و آژانس بین المللی انژی اتمی یک توافق بسیار محکم با زمان بندی مشخص بوده و به ما کمک خواهد کرد تا مسائل گذشته و حال در ارتباط با برنامه هسته ای ایران را روشن نماییم.

انتهای پیام
کد N928102

وبگردی