آفتاب

رژیم صهیونیستی اهدافی را در جولان سوریه هدف قرار داد

رژیم صهیونیستی اهدافی را در جولان سوریه هدف قرار داد

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اذعان کرد که اهدافی را که در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه بمباران کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و توپخانه این رژیم شامگاه پنجشنبه مواضعی را در بلندی‌های جولان سوریه هدف قرار دادند که این حملات از سوی دولت سوریه تایید شده و برای اولین بار ارتش رژیم صهیونیستی نیز مسوولیت آن را برعهده گرفته است.

ارتش اسرائیل مدعی است که این حملات در پاسخ به حملات موشکی از خاک سوریه به سرزمین‌های اشغالی است و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را مسوول آن دانسته است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای آورده است: این حمله توسط گروه جهاد اسلامی که تحت حمایت ایران قرار دارد انجام شده و دولت دمشق مسوول تمامی حملاتی خواهد بود که از خاک سوریه به اسرائیل صورت می‌گیرد.

یک منبع نظامی در اسرائیل نیز گفت: جنگنده‌های ارتش و نیز توپخانه مستقر در بلندهای جولان پنج یا شش مرتبه اهدافی را در سوریه هدف قرار دادند. در همین حال سخنگوی جهاد اسلامی هرگونه حمله از سوی این گروه به رژیم صهیونیستی را نفی کرده است.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود ایران را به تلاش برای ایجاد جبهه‌ای جدید علیه اسرائیل در بلندی‌های جولان متهم کرد.

تلویزیون رسمی سوریه نیز به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که برخی مراکز حمل و نقل ساختمان‌های دولتی در شهر قنیطره در بلندی‌های جولان هدف حمله قرار گرفته است.

پیشتر منابع محلی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بودند که دو گلوله در منطقه اصبع الجلیل سرزمین‌های اشغالی به زمین اصابت کرده و آژیرهای خطر به صدا درآمده است. منطقه الجلیل در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد و همواره شاهد تنش به دلیل تحرکات حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام

کد N928088

وبگردی