آفتاب
در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز

شمخانی: پس از مذاکرات هسته‌ای، حفظ هوشیاری از ضروریات غیرقابل اجتناب است

شمخانی: پس از مذاکرات هسته‌ای، حفظ هوشیاری از ضروریات غیرقابل اجتناب است

دبیر شورای عالی امنیت ملی حفظ هوشیاری در مسیر شناخت و خنثی‌سازی تمایلات دشمن برای نفوذ و لطمه وارد کردن به امنیت کشور در شرایط پس از پایان مذاکرات هسته‌ای را از ضروریات غیر قابل اجتناب دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی شمخانی در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با تقدیر از تلاش‌های علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه تبریز که نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت علمی کشور داشته است، بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه ها با بخش های تولیدی، اقتصادی و تجاری سازی پژوهش و اختراع ها و توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دانش و ظرفیتهای علمی کشور یکی از ارکان اصلی توان نرم جمهوری اسلامی و زیرساخت اصلی برای تقویت اقتدار نظام است.

وی افزود: اقتدار علمی رو به تعالی در کنار نیروهای مسلح آزموده و جامعه مقاوم در برابر تحریم ها و نفوذ دشمن،جایگاه بی بدیلی را برای کشورمان در سطح منطقه ایجاد نموده است.

دریابان علی شمخانی با اشاره به نقش ارزنده دانشگاه در شرایط پسا تحریم افزود: کمک به حل ریشه ای مشکلات اقتصادی از طریق افزایش بهره وری و کارآمدی و همچنین ارایه مدلهای بومی برای قدرت سازی در عرصه تعاملات بین المللی از اصلی ترین وظایف دانشگاه ها درشرایط جدید است.

شمخانی همکاری تنگاتنگ و گسترده میان دانشگاه و نیروهای مسلح را یکی از نمونه های رشد و گسترش دانش و صنعت دانست که نتیجه آن تحکیم پشتوانه علمی روزآمد در نیروهای مسلح و توسعه قدرت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: همه ما مسئولیم که به درستی هشدارها و راهبردهای ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری را درک نموده و فراتر از جناح ها و دسته بندی ها به وظایف ملی خود در مسیر ایجاد آینده ای روشن تر از امروز عمل نماییم.

وی با تشریح چارچوبها و اصول حاکم بر مذاکرات جمهوری اسلامی با 1+5 و همچنین تبیین ماهیت حقوقی متن برجام افزود: جمهوری اسلامی ایران با دست پر و پشتوانه محکم حمایت مردمی در مذاکرات حاضر شد و با استفاده هوشمندانه و مدبرانه از ظرفیتهای دیپلماسی توانست به توافق متوازنی دست یابد.

شمخانی گفت:حفظ هوشیاری در مسیر شناخت و خنثی سازی تمایلات دشمن برای نفوذ و لطمه وارد کردن به امنیت کشور از ضروریات غیر قابل اجتناب در شرایط پس از پایان مذاکرات هسته ای است.

انتهای پیام

کد N928073

وبگردی