آفتاب

امینی: دولت با یک اقدام انقلابی در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی حرکت کند

امینی: دولت با یک اقدام انقلابی در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی حرکت کند

یک نماینده پیشین مجلس اعتقاد دارد که دولت باید در دو سال آینده با یک اقدام انقلابی در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه هفته دولت اظهار کرد: دولت یازدهم در دو سال گذشته در بحث ساماندهی مسئله هسته‌ای و جلوگیری از تحریم ها تلاش قابل تقدیری انجام داد و در دو سال آینده باید برای سامان دادن به مشکلات اقتصادی، یک اقدام انقلابی در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

وی ادامه داد: با رفع تحریم ها دست دولت بازتر می‌شود تا اوضاع اقتصادی تولید داخلی و اشتغال را سامان دهد و سرمایه گذاری انجام دهد. اگر دولت بتواند وضع معیشتی مردم را از طریق تولید داخلی و ایجاد اشتغال بهبود بخشد می تواند به آینده امیدوار باشد اما در صورت موفق نشدن،‌ حتما زمینه انتقاد برای مخالفین فراهم خواهد شد و مردم یقینا برای چهار سال آینده تجدید نظر خواهند کرد.

این نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس با بیان اینکه باید پولهای مولد در بانکها در جهت اشتغال هدایت شود، افزود: پول های بلوکه شده و پولهای بانکها باید به خوبی هدایت شود. ما هر چه می کنیم از نبود مدیریت است که باعث می‌شود منابع زیادی هدر رود. ما در منابع مشکل نداریم ولی در مدیریت مشکل داریم.

وی تاکید کرد:‌ اولین راه برای جلوگیری از فساد و هدر رفتن منابع تقویت بعد نظارتی مجلس بر عملکرد دولت و همچنین نظارت دقیق دیوان محاسبات است اگر این دو نظارت واقعی صورت دهند مطمئنا برای مقابله با فساد قدمهای مفیدی برداشته خواهد شد.

امینی همچنین بیان کرد:‌برای ایجاد اشتغال باید سرمایه گذاری صورت گیرد و موقعیت اقتصادی رشد پیدا کند. نمی توان برای همه کشور یک نسخه واحد پیچید بلکه با آمایش سرزمینی و جمعیتش باید برای هر منطقه با توجه به ظرفیتهای موجود، نسخه متفاوتی تجویز کرد. الان فرصت خوبی است تا در حوزه نفت و گاز از تکنولوژی و تجربه برخی شرکتهای بزرگ استفاده کنیم و صنایع پایین دستی نفتی را رونق دهیم.

این نماینده پیشین مجلس در پایان گفت:‌ما میادین نفتی و گازی مشترک فراوانی داریم که به علت تحریم ها در برداشت از آن‌ها مشکلاتی داشتیم که اکنون می توانیم با توجه به فعالیتهای که خودمان انجام داده ایم و با کمک تکنولوژی و سرمایه برخی شرکت های بزرگ خارجی هم مواد اولیه را به مواد مصرفی تبدیل کنیم و هم به جای مواد خام،‌محصولات نفتی صادر کنیم ضمن اینکه این سرمایه گذاری ها باعث اشتغال زایی نیز خواهند شد.

انتهای پیام

کد N928052

وبگردی