آفتاب
وزیر دفاع آمریکا:

باید قدرت خودرا برای مقابله با روسیه تقویت کنیم

باید قدرت خودرا برای مقابله با روسیه تقویت کنیم

اشتون کارتر روسیه را تهدیدی بزرگ برای واشنگتن و متحدانش دانست و گفت: آمریکا باید قدرت نظامی خود را برای مقابله با هر گونه حمله نظامی روسیه آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، اشتون کارتر افزود: رئیس جمهوری روسیه در مورد اکراین به گونه ای رفتار می کند که نشان دهنده رقابت با آمریکاست.

کارتر تصریح کرد: آمریکا باید شرایط نیروهای خود را با همکاری پیمان ناتو به روشی جدید که بعد از پایان جنگ سرد انجام نگرفته باشد، سامان دهی کند. وی یادآور شد: ایالات متحده و روسیه به همکاری خود در مسائل دیگر از جمله ایران و کره شمالی ادامه می دهند.

پیشتر اشتون کارتر در اظهاراتی گفته بود: آمریکا و ناتو باید استراتژی قوی و در عین حال هماهنگی با یکدیگر علیه روسیه داشته باشند. وی گفت: سیاست خصمانه روسیه تا زمانی که ولادیمیر پوتین در راس قدرت است، تغییری نخواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا افزود: نمی ‌توان اطمینان داشت که پوتین استراتژی و مسیر خود را تغییر می‌دهد. بنابراین متحدان آمریکا باید یک شیوه دوجانبه در قبال روسیه در پیش گیرند تا بر اساس آن در بعضی زمینه ‌ها با این کشور همکاری و در برخی زمینه ‌ها از تحقق مواضع خصمانه این کشور جلوگیری شود.

کد N927998

وبگردی