آفتاب

موج جدید درگیری ها در شرق اوکراین ۱۸ کشته و زخمی بر جا گذاشت

موج جدید درگیری ها در شرق اوکراین ۱۸ کشته و زخمی بر جا گذاشت

ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته میان این کشور و روس گرایان، ۴ نظامی اوکراینی کشته و ۱۴ نفر مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش اوکراین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در موج جدید درگیری ها میان ارتش این کشور و جدایی طلبان روس گرا، ۴ نظامی این کشور کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شده اند.

جدایی طلبان روس گرا نیز ارتش اوکراین را متهم می کنند که در جریان گلوله باران مواضعشان، به مناطق مسکونی نیز آسیب های زیادی می رسد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چهارشنبه به روسیه هشدار داد هر گونه تلاش جدایی طلبان برای تصرف مناطق بیشتر، غیر قابل قبول خواهد بود.

افزایش چشمگیر تلفات در میان نظامیان و غیرنظامیان بر اثر درگیری های دو هفته اخیر در مناطق بحرانی شرق اوکراین باعث شده است تا سران کشورهای فرانسه و آلمان خواستار برگزاری گفتگوهای جدیدی با «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین در خصوص راه های حفظ آرامش در این منطقه شوند.

پوروشنکو دوشنبه آینده با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در برلین برای گفتگو در خصوص تشدید درگیری هادر اوکراین، دیدار خواهد کرد.
 

کد N927902

وبگردی