آفتاب

کمالوندی: آژانس به تعهدات خود پایبند مانده است

کمالوندی: آژانس به تعهدات خود پایبند مانده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با اشاره به تعهدات فی مابین آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورمان گفت: آژانس تاکنون به تعهدات خود درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه پایبند مانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهروز کمالوندی روز پنجشنبه مطالب منتشره در برخی رسانه های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را گمانه زنی دانست.
وی ادامه داد: آژانس تاکنون به تعهدات خود درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با کشورمان پایبند مانده و اقدامی حاکی از نقض این تعهدات انجام نگرفته است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در برنامه همکاری ایران و آژانس برای حل و فصل موضوعات گذشته، ملاحظات کشورمان مد نظر قرار گرفته و این برنامه به خوبی پیش می رود.
کمالوندی تصریح کرد: به همین منظور در چارچوب اقدامات اولیه اطلاعات مرتبط با سؤالات مد نظر آژانس را تا پیش از موعد مقرر یعنی 15 اوت ارائه کردیم که آژانس نیز با صدور بیانیه ای آن را اعلام کرد.
آسوشیتدپرس روز گذشته با انتشار گزارشی با ادعای دستیابی به سند محرمانه همکاری ایران و آژانس اعلام کرد: بر اساس این توافق به ایران اجازه داده شده که از کارشناسان خود برای بازرسی از مرکز پارچین استفاده کند.

4949

کد N927853

وبگردی