آفتاب

رئیس‌جمهور بروندی برای بار سوم سوگند یاد کرد

رئیس‌جمهور بروندی برای بار سوم سوگند یاد کرد

با وجود اعتراضات گسترده مخالفان نسبت به نتایج انتخابات، رئیس جمهور بروندی برای بار سوم به عنوان رئیس‌جمهوری سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پی‌یر نکورونزیزا، رئیس جمهوری بروندی برای سومین دوره جنجال برانگیز ریاست جمهوری امروز در مراسمی سوگند یاد کرد. این در حالی است که هفته‌ها اعتراضات نسبت به نتایج انتخابات ادامه دارد.

ریاست جمهوری بروندی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نکورونزیزا برای یک دوره پنج ساله جدید سوگند یاد کرده است. مخالفان اعلام می‌کنند که سومین دوره ریاست جمهوری وی غیرقانونی است و بر همین اساس اعتراضات گسترده‌ای برپا کردند.

در مراسم سوگند رئیس جمهور بروندی هیچ یک از مقامات ارشد کشورهای دیگر حضور نداشتند تنها آفریقای جنوبی در سطح وزیر حاضر شد و برخی از کشورهای آفریقایی، چین و روسیه سفرای خود را فرستاده و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا در سطح پایین‌تر از سفیر شرکت داشتند.

هیات ناظر سازمان ملل اعلام کرد که رای گیری ماه گذشته به صورت آزادانه و بدون اعتبار کافی برگزار نشده و در فضای بی‌اعتمادی عمیق میان رقبای سیاسی بوده است. این در حالی است که نکورونزیزا توانست 41 / 69 درصد از آرا را به دست آورد.

نکورونزیزا از سال 2005 در قدرت به سر می‌برد که ابتدا از سوی پارلمان انتخاب شد و سپس در سال 2010 بار دیگر به قدرت رسید. وی که 51 سال دارد معلم ورزش بوده است.

جامعه بین المللی و مخالفان بروندی اعلام می‌کنند که به قدرت رسیدن نکورونزیزا برای سومین بار به معنای نقض قانون اساسی این کشور است.

انتهای پیام

کد N927780

وبگردی