آفتاب

کره شمالی همسایه جنوبی خود را به اقدام نظامی تهدید کرد

کره شمالی همسایه جنوبی خود را به اقدام نظامی تهدید کرد

کره شمالی تهدید کرد در صورتی که کره جنوبی تا ۴۸ ساعت آینده تبلیغات علیه این کشور را متوقف نکند با اقدام نظامی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، کره شمالی به همسایه جنوبی خود هشدار داد در صورتی که تا ۴۸ ساعت آینده تبلیغات علیه «پیونگ یانگ» را متوقف نکند، با اقدام نظامی مواجه خواهد شد.

صبح امروز وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای نظامی کره جنوبی یکی از موشک های کره شمالی که احتمالاً از نوع راکت بوده را شناسایی کردند. ارتش کره جنوبی به کنترل های خود شدت بخشیده و تحرکات نظامی کره شمالی را به دقت زیر نظر گرفته است.

در این بیانیه تصریح شده بود که دراقدامی تلافی جویانه، کره جنوبی نیز با ده ها گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری نقطه ای که از آن کره شمالی به شلیک موشک اقدام کرده بود را گلوله باران نمود.

رسانه های کره جنوبی در گزارشی اعلام کردند که موشک شلیک شده توسط کره شمالی به سمت بلندگوی کره جنوبی هدف گرفته شده بود که در روزهای اخیر تبلیغاتی را ضد کره شمالی پخش می کرد.

کره شمالی به گلوله باران های سئول پاسخ فوری نداد اما تهدید کرد که اگر پیونگ یانگ تا دو روز آینده تبلیغات ضد کره شمالی را قطع نکند، با اقدامات نظامی بیشتر مواجه خواهد شد.

بنا بر اعلام خبرگزاری یونهاپ، سئول قرار است جلسه شورای امنیت ملی این کشور را درباره گلوله باران مواضع خود توسط نیروهای نظامی کره شمالی برگزار نماید.

کد N927771

وبگردی