آفتاب
در همایش پیشکسوتان جهاد مطرح شد؛

شمخانی: مقاومت ارتش سوریه و عراق با کمک پیشکسوتان نظامی ایران

شمخانی: مقاومت ارتش سوریه و عراق با کمک پیشکسوتان نظامی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مقاومت و ایستادگی مردم و ارتش سوریه و عراق در برابر گروه‌های تروریستی با کمک پیشکسوتان نظامی ایران نشان‌دهنده تاثیر ماندگار و نیاز غیر قابل اجتناب منش ایثارگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (پنج‌شنبه) در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در تبریز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به میهن و تجلیل از خدمات ارزنده ایثارگران در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، بر ضرورت بهره‌مندی از تجارب و ظرفیت‌های گسترده آنان به ویژه در عرصه مدیریت جهادی و کمک رسانی به رشد اقتصادی و علمی کشور تاکید کرد.

وی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را خاستگاه فرماندهان بزرگ و شهدای عالیقدر دانست و تصریح کرد: ایستادگی و هوشیاری مردم در این استان‌ها همواره اصلی‌‌ترین عامل حفظ امنیت و ناکامی دشمنان در پروژه‌های اختلاف ساز بوده است.

شمخانی با یادآوری الگوهای به کار گرفته شده در زمینه مدیریت جهادی در پیشبرد دفاع مقدس و مقابله با شرایط تحریم، بررسی علمی و بهره‌برداری از این الگوها در شرایط کنونی کشور و همچنین در سطح منطقه را ضروری دانست.

وی افزود: مقاومت و ایستادگی مردم و ارتش سوریه و عراق با کمک پیشکسوتان نظامی ایران و خدمات مستشاری آنان، در برابر گروه‌های تروریستی مجهز به سلاح‌های رژیم صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، نشان‌دهنده تاثیر ماندگار و نیاز غیر قابل اجتناب به تفکر و منش ایثارگری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: متاسفانه تروریسم با سوء استفاده از مفهوم والا و پیش‌برنده جهاد سعی دارد تا این آموزه اسلامی را تحریف و به بهانه‌ای برای هجمه تبلیغاتی نظام سلطه علیه اسلام تبدیل کند که در این زمینه نیز ایفای نقش پیشکسوتان در روشنگری و شبهه‌زدایی بیش از پیش دارای اهمیت است.

دریابان شمخانی خاطرنشان کرد: شرایط بحرانی منطقه و گذار از تروریسم ویرانگر بدون اندیشه و تفکر صحیح جهاد میسر نیست و تجارب سال‌های گذشته نیز اثبات کرده است راه‌حل مقابله با ناامنی تنها مبتنی بر توان و اراده بومی کشورها و بدون دخالت نظامی کشورهای خارجی است.

نماینده مقام معظم رهبری دستیابی به پیشرفت‌های مدنظر نظام در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی، علمی و سیاست خارجی را نیازمند افزایش شتاب همراه با تدبیر دانست و افزود: تدبیر به موقع و شتاب متوازن در انجام کار ضامن موفقیت یک «حرکت جهادی» است.

شمخانی تاکید کرد: حرکت جهادی در تقابل با دشمن و تحکیم اراده برای پیروزی معنا پیدا می‌کند و مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 یکی از مصادیق این موضوع است.

وی افزود: اعترافات بی‌سابقه مقامات مختلف آمریکا در عدم همراهی دیگر کشورها با استمرار مسیر تحریم و همچنین ناتوانی در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران نشان می‌دهد مسیر و تدابیر نظام و به ویژه راهبردهای مقام معظم رهبری صحیح و پیروزمندانه بوده است.

امیر دریابان شمخانی گفت؛ با حفظ وحدت و همدلی ملت و دولت مسیر پیشرفت کشور در هر فرضی ادامه می‌یابد و این انسجام قدرت ساز، همواره سدی آهنین در برابر نفوذ و رخنه‌های نظام سلطه به داخل کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قرائت جناحی و مواجهه سیاسی و خطی با پرونده مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن مخل انسجام و وحدت ملی است، اظهار داشت: شکل گیری شکاف اجتماعی دستاورد سیاسی برای هیچیک از گرایشات موجود در کشور نداشته و صرفاً زمینه‌ساز کاهش اقتدار نظام و تحقق اهداف دشمن خواهد شد.

کد N927707

وبگردی