آفتاب
شمخانی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در تبریز،

تدبیر به موقع و شتاب متوازن در انجام کار ضامن موفقیت یک «حرکت جهادی» است

تدبیر به موقع و شتاب متوازن در انجام کار ضامن موفقیت یک «حرکت جهادی» است

علی شمخانی با گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به میهن و تجلیل از خدمات ارزنده ایثارگران در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بر ضرورت بهره مندی از تجارب و ظرفیت های گسترده آنان به ویژه در عرصه مدیریت جهادی و کمک رسانی به رشد اقتصادی و علمی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در تبریز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را خاستگاه فرماندهان بزرگ و شهدای عالیقدر دانست و تصریح کرد: ایستادگی و هوشیاری مردم در این استان ها همواره اصلی‌ترین عامل حفظ امنیت و ناکامی دشمنان در پروژه‌های اختلاف ساز بوده است.

شمخانی با یادآوری الگوهای بکار گرفته شده در زمینه مدیریت جهادی در پیشبرد دفاع مقدس و مقابله با شرایط تحریم، بررسی علمی و بهره برداری از این الگوها در شرایط کنونی کشور و همچنین در سطح منطقه را ضروری دانست.

وی افزود؛ مقاومت و ایستادگی مردم و ارتش سوریه و عراق در برابر گروه های تروریستی مجهز به سلاح های رژیم صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای با کمک پیش کسوتان نظامی ایران و خدمات مستشاری آنان نشان دهنده تاثیر ماندگار و نیاز غیر قابل اجتناب به تفکر و منش ایثارگری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ متاسفانه تروریسم با سوء استفاده از مفهوم والا و پیشبرنده جهاد سعی دارد تا این آموزه اسلامی را تحریف و به بهانه ای برای هجمه تبلیغاتی نظام سلطه علیه اسلام تبدیل نماید که در این زمینه نیز ایفای نقش پیش کسوتان در روشنگری و شبهه زدایی بیش از پیش دارای اهمیت است.

دریابان شمخانی خاطر نشان ساخت؛ شرایط بحرانی منطقه و گذار از تروریسم ویرانگر بدون اندیشه و تفکر صحیح جهاد میسر نیست و تجارب سالهای گذشته نیز اثبات کرده است راه حل مقابله با ناامنی تنها مبتنی بر توان و اراده بومی کشورها و بدون دخالت نظامی کشورهای خارجی است.

نماینده مقام معظم رهبری دستیابی به پیشرفت های مدنظر نظام در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی، علمی و سیاست خارجی را نیازمند افزایش شتاب همراه با تدبیر دانست و افزود؛ تدبیر به موقع و شتاب متوازن در انجام کار ضامن موفقیت یک «حرکت جهادی» است.

شمخانی تاکید کرد؛ حرکت جهادی در تقابل با دشمن و تحکیم اراده برای پیروزی معنا پیدا می کند و مسیر مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 یکی از مصادیق این موضوع است.

وی افزود؛ اعترافات بی‌سابقه مقامات مختلف آمریکا در عدم همراهی دیگر کشورها با استمرار مسیر تحریم و همچنین ناتوانی در مقابله با برنامه هسته ای ایران نشان می دهد مسیر و تدابیر نظام و به ویژه راهبردهای مقام معظم رهبری صحیح و پیروزمندانه بوده است.

امیر دریابان شمخانی گفت؛ با حفظ وحدت و همدلی ملت و دولت مسیر پیشرفت کشور در هر فرضی ادامه می‌یابد و این انسجام قدرت ساز، همواره سدی آهنین در برابر نفوذ و رخنه های نظام سلطه به داخل کشور خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قرائت جناحی و مواجهه سیاسی و خطی با پرونده مذاکرات هسته ای و نتایج آن مخل انسجام و وحدت ملی است اظهار داشت: شکل گیری شکاف اجتماعی دستاورد سیاسی برای هیچیک از گرایشات موجود در کشور نداشته و صرفا زمینه ساز کاهش اقتدار نظام وتحقق اهداف دشمن خواهد شد.

انتهای پیام

کد N927638

وبگردی