آفتاب

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه سودان جنوبی

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه سودان جنوبی

پس از مخالفت رئیس جمهور سودان جنوبی با امضای توافق صلح با شورشیان این کشور، آمریکا به دنبال تصویب قطعنامه تحریمی سازمان ملل علیه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا تصمیم دارد به شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه سودان جنوبی در جهت اعمال تحریم تسلیحاتی این کشور به دلیل مخالفت سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی با امضای توافق صلح ارائه کرد.

هیات آمریکایی در سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک‌ترین زمان رای گیری برای این قطعنامه در شورای امنیت فردا (جمعه) خواهد بود.

وی اعلام کرد که نیاز به یک دوره 15 روزه برای مشورت درباره توافق صلح پیشنهادی را دارد.

روز چهارشنبه جان کری، وزیر خارجه آمریکا با کر گفت‌وگو کرد و وزارت خارجه آمریکا گفت: رئیس جمهوری سودان جنوبی اعلام کرده است که بعد از مشورت‌های بیشتر این توافقنامه را امضا خواهد کرد.

این در حالی است که خشونت‌ها پس از پایان ضرب الاجل اعلام شده برای امضای این توافق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش یافت.

کاخ سفید یک روز پس از اعلام رئیس جمهوری سودان جنوبی مبنی بر درخواست زمان بیشتر برای امضای توافق نسبت موضع‌گیری کرده و اعلام کرد که دولت آمریکا بسیار ناامید شده است که رئیس جمهور سودان جنوبی فرصت بازگرداندن صلح به مردمش را با رد این توافق از دست داده است.

همچنین سازمان‌های بشردوستانه اعلام کردند که تاخیر بیشتر در روند صلح می‌تواند هزینه جنگ‌های داخلی را افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N927537

وبگردی