آفتاب

پلیس آمریکا یک جوان سیاهپوست دیگر را در نزدیکی فرگوسن کشت

پلیس آمریکا یک جوان سیاهپوست دیگر را در نزدیکی فرگوسن کشت

پلیس آمریکا 10 روز پس از نخستین سالروز مرگ مایکل براون یک پسر سیاهپوست 18 ساله دیگر را در شهر سنت لوئیس ایالت میزوری به ضرب گلوله کشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، افسران پلیس در سنت لوئیس اعلام کردند: این جوان که به طرف‌ آنها اسلحه‌ای را نشانه گرفته بود به ضرب گلوله کشته شد. آنها هویت این قربانی را به عنوان منصور بال بی 18 ساله اعلام کردند.

پس از این تیراندازی حدود 200 معترض در صحنه حضور یافته و شعار "جان سیاهپوستان مهم است" سر داده و استفاده پلیس از نیروی زور مرگبار را زیر سوال بردند.

سم داتسون، رئیس پلیس شهر سنت لوئیس در کنفرانس خبری گفت: دو جوان مسلح از در پشتی خانه‌ای فرار کرده و دو افسر پلیس این مظنونین را تعقیب کردند. در جریان این تعقیب یکی از مظنونین تفنگ خود را بیرون آورده و به طرف افسران نشانه رفته سپس افسران پلیس این مظنون را به ضرب گلوله کشتند و مظنون دیگر از صحنه فرار کرد. این دو افسر پلیس زخمی نشدند و در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برند.

پس از ناآرامی‌های به وجود آمده در جریان سالروز مرگ مایکل براون تنش‌ها همچنان در منطقه سنت لوئیس بالاست.

مایکل براون غیرمسلح 9 اوت سال2014 میلادی توسط یک افسر پلیس سفید پوست به ضرب گلوله کشته شد. این در حالی است که هیات منصفه عالی سنت لوئیس و وزارت دادگستری آمریکا از متهم کردن این افسر پلیس امتناع کردند.

انتهای پیام

کد N927484

وبگردی