آفتاب
اوبراین:

ملت یمن با چالش های بزرگی مواجه است

ملت یمن با چالش های بزرگی مواجه است

«استیون اوبراین» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسانی گفت شهروندان یمنی با مشکلات بزرگی از جمله از نبود سرپناه و دارو دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، استیون اوبران در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد شرایط انسانی یمن اظهار داشت: در حال حاضر ملت یمن با چالش های بزرگی مواجه است. بنا بر اعلام سازمان ملل حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به بندر الحدیده یمن مانع از رساندن کمک های انسانی به شهروندان یمنی می شود.

اوبراین در این رابطه گفت: این اقدام خسارت های زیادی را به مسیرهای حیاتی رساندن مواد غذایی، دارو و سوخت وارد می کند و آسیب دیدن بندر الحدیده باعث تشدید بحران انسانی در یمن می شود. معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی با تاکید بر اینکه این حملات نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر است، افزود: این اقدامات قابل قبول نیست.

در همین راستا صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: از ابتدای ماه مارس (فروردین) تاکنون دست کم ۳۹۸ کودک یمنی کشته و ۶۰۵ کودک دیگر زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد پیشتر نیز در گزارشی در این خصوص اعلام کرد جنگ ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه یمن باعث آواره شدن میلیون ها نفر شده و در حال حاضر ۲۱ میلیون نفر یعنی حدود ۸۰ درصد از شهروندان یمن نیاز به کمک های انسانی فوری دارند.

کد N927271

وبگردی