آفتاب

کاخ دلمه باغچه استانبول هدف تیراندازی قرار گرفت

کاخ دلمه باغچه استانبول هدف تیراندازی قرار گرفت

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، امروز (چهارشنبه) کاخ دلمه باغچه در شهر استانبول این کشور هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکی نیوز، خبرگزاری‌های محلی ترکیه گزارش دادند که صدای تیراندازی در نزدیکی ورودی کاخ دلمه باغچه استانبول شنیده شده است.

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد، خودروهای آمبولانس به منطقه تیراندازی فرستاده شدند و نیروهای پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود کرده‌اند.

همچنین خبرگزاری دوغان نیز گزارش داد که پلیس ترکیه دو فرد مسلح را در نزدیکی صحنه بازداشت کرده و گزارشی در خصوص تلفات این تیراندازی منتشر نشده است.

شبکه بی.بی.سی نیز گزارش داد، یک شاهد عینی گفت که در نزدیکی کاخ دلمه باغچه ابتدا صدای انفجار و بعد صدای تیراندازی شنیده است.

کاخ دلمه باغچه استانبول در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای مدتی طولانی مرکز اداری امپراطوری عثمانی بود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان در یک سخنرانی خطاب به مقام‌های محلی که به طور زنده از سوی تلویزیون ترکیه پخش شد، گفت: ترکیه به سرعت در حال رفتن به سمت برگزاری یک انتخابات جدید است و تنها راه‌حلی با مشارکت اراده مردم می‌تواند بن‌بست سیاسی در ترکیه را بشکند.

اردوغان که این اظهارات را در پی شکست حزب عدالت و توسعه در تشکیل یک دولت ائتلافی مطرح کرد، گفت: ما به دلیل شکست در تشکیل یک دولت مجبور هستیم به دنبال راه‌حلی از طریق اراده مردم باشیم.

رییس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد عناصر یک دولت موازی در داخل دولت کشورمان فعال باشند.

به گزارش روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی بر اراده کشورش به منظور مبارزه با شبه نظامیان مخالف دولت به رغم افزایش حملات علیه نیروهای امنیتی ترکیه تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان در مراسمی در شهر آنکارا که به افتخار ژنرال هولوسی آکار که به عنوان رییس جدید ستادکل ارتش ترکیه در تاریخ 5 اوت منصوب شده، اظهار کرد: ما هر گلوله و هر بمبی که علیه دولت ترکیه و مردم این کشور شلیک می‌شود و هر حفره‌ای که علیه کشورمان کنده می‌شود را مجازات خواهیم کرد.

ژنرال هولوسی آکار روز پنچم اوت جایگزین ژنرال نجدت اوزل رییس سابق ستادکل ارتش ترکیه که از سال 2011 تاکنون در این سمت خدمت کرده بود، شد.

اردوغان در خصوص وظایف جدید آکار گفت: مدیریت این نهاد ترکیه (ستادکل ارتش) هم یک افتخار بزرگ و هم یک مسئولیت بزرگ است.

وی هشدار داد که کشور ما به همراه همه نهادهایش در پی افزایش حملات علیه نیروهای امنیتی ترکیه حالت آماده‌باش خود را حفظ خواهد کرد.

اردوغان گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد عناصر دولت موازی در درون دولت ما وجود داشته باشد.

وی افزود: کسانی که به دموکراسی معتقد هستند هرگز به دنبال قدرت از طریق سازمان‌های تروریستی نیستند بلکه از طریق اراده مردم هستند بنابراین ما به عنوان مردم ترکیه باید با سربازان‌مان و همچنین واحدهای پلیس و اطلاعاتی و محافظان روستاها با همکاری با یکدیگر به این نبرد ادامه دهیم.

این در حالی است که رییس جدید ستادکل ارتش ترکیه نیز بر اهمیت وحدت در میان نیروهای مسلح ترکیه و همچنین مردم این کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که ارتش ترکیه به حملاتی که این کشور را هدف قرار دهد به موثرترین شکل پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

کد N927082

وبگردی