آفتاب
تحولات سوریه؛

داعش عامل انفجار انتحاری قامشلی/ حمله به مواضع تکفیریها در ادلب

داعش عامل انفجار انتحاری قامشلی/ حمله به مواضع تکفیریها در ادلب

گروه تروریستی داعش امروز چهارشنبه مسئولیت انفجار شهر قامشلی سوریه را که بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، گروه تروریستی داعش امروز چهارشنبه مسئولیت انفجار شهر قامشلی سوریه را که بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

این حمله انتحاری امروز چهارشنبه در شهر عمدتا کرد نشین «قامشلی» استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه اتفاق افتاد.

گفته می شود که دستکم ۷۰ نفر دیگر نیز در اثر موج انفجار حاصل زخمی شده اند.

از سوی دیگر، جنگنده های ارتش سوریه مواضع و مراکز وابسته به داعش در حومه شهر «جسر الشغور» ادلب را بمباران کردند.

توپخانه های ارتش نیز مراکز وابسته به داعش در حومه استان های درعا و حمص را زیر آتش گرفتند.

این تحولات در حالی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه بعد از پایان نشست خود در مورد سوریه با صدور بیانیه ای موافقت خود را با طرح استفان دی میستورا اعلام کردند. این بیانیه اولین سند شورای امنیت در مورد حل و فصل بحران سوریه است که تمام اعضای شورا با آن موافقت می کنند.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت از راهکار ارائه شده توسط فرستاده ویژه حمایت می کند، این راهکار مبتنی بر مذاکرات سیاسی و اجرای اصلاحات سیاسی بر اساس بیانیه ژنو از طریق ایجاد ۴ کارگروه است. فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، ۲۹ جولای پیشنهادی مبتنی بر ۴ محور اصلی را به شورای امنیت ارائه کرده بود.

محورهای این پیشنهاد عبارتند از امنیت و سلامت شامل پایان بخشیدن به محاصره و تضمین رسیدن کمک های پزشکی، مسائل سیاسی و مربوط به قانون اساسی مثل تشکیل شورای انتقالی و برگزاری انتخابات، مسائل نظامی و امنیتی شامل مبارزه با تروریسم و آتش بس و در نهایت ایجاد نهادهای عمومی و توسعه با تمرکز بر بازسازی سوریه.

کد N927069

وبگردی