آفتاب

حشمتیان شایعه جنجال در نشست منتخبین خانه احزاب را تکذیب کرد

حشمتیان شایعه جنجال در نشست منتخبین خانه احزاب را تکذیب کرد

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران شایعه ایجاد تشنج در نشست خانه احزاب به دلیل حضور یاسر هاشمی و محمد اشرفی اصفهانی به عنوان مهمانان این نشست را تکذیب کرد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ایجاد «جنجال» و شکل‌گیری «اختلاف» بر سر حضور یا عدم حضور مهمانان فراکسیون مستقلین در جلسه خانه احزاب، اظهار کرد: در جلسه روز دوشنبه 26 مردادماه که به دعوت هیئت رییسه موقت این نهاد برگزار شد، ابتدا قرار بر این بود که هرکدام از سه فراکسیون اصلاح‌طلبان، مستقلین و اصولگرایان از شش مهمان برای حضور و نظارت بر جلسه انتخابات هیئت رییسه دعوت به عمل آورند، اما در نهایت مهمانان فراکسیون‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در روز جلسه حضور نیافتند و تنها مهمانان فراکسیون مستقلین به تالار وزارت کشور آمدند.

وی افزود: من به نمایندگی از فراکسیون مستقلین از یاسر هاشمی، محمد اشرفی اصفهانی و نیز علی میرباقری برای حضور در این جلسه دعوت کرده بودم و هنگامی که آنها وارد جلسه شدند نه تنها اعتراضی صورت نگرفت، بلکه از هر سه آنها نیز استقبال شد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایرانف گفت: تنها حادثه‌ای که پیش آمد این بود که برخی از اعضای شورای مرکزی انتقاد داشتند که اگر بنا بر دعوت از مهمان است، چرا از مهمانان سایر فراکسیون‌ها خبری نیست و اگر قرار است مهمانی حضور نداشته باشد، چرا فراکسیون مستقلین شش مهمان را به این جلسه دعوت کرده است.

وی گفت:لذا به هیچ وجه، آن طور که یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود، جنجالی درباره حضور و یا عدم حضور مهمانان حاضر در جلسه پیش نیامد و این خبر کذب است.

حشمتیان تصریح کرد: وجود اختلاف نظر و بحث و تبادل نظرات در جلسات این چنینی، امری طبیعی است و هرگز به این معنا نیست که بین اعضای شورای مرکزی خانه احزاب کینه یا انشقاقی وجود دارد.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی به برخی از موارد اختلافی اشاره کرد و گفت: ابتدا قرار بر این بود که اعضای برتر هر سه فراکسیون تشکیل دهنده خانه احزاب که شامل اینجانب، آقای کواکبیان و آقای غفوری فرد می‌شد، عهده‌دار ریاست خانه احزاب باشیم، که به علت اختلاف نظرهایی که بین اعضای فراکسیون مستقلین بر سر حضور من در این جایگاه قرار داشت و از هفت نفر عضو این فراکسیون دو نفر مخالف حضور من در مقام ریاست بودند و نیز به دلیل اختلاف نظر فراکسیون اصلاح‌طلبان بر سر حضور آقای حسین کمالی به جای مصطفی کواکبیان در جایگاه هیئت رییسه، در نهایت قرار بر این شد که با قرعه‌کشی ریاست خانه احزاب مشخص شود و در نتیجه آقای غفوری فرد به عنوان رییس خانه احزاب انتخاب شد.

وی با مرتبط دانستن بخشی از اختلافات این جلسه به پیشنهاد علی‌ محمد غریبانی درخصوص انجام مراسم «تحلیف» از سوی اعضای شورای مرکزی، گفت: مقداری از اختلافات هم به دلیل پیشنهاد انجام مراسم تحلیف از سوی آقای غریبانی بود که با مخالفت بعضی از اعضا مواجه شد و در این خصوص آقای غفوری فرد نیز گفت اگر بخواهیم مراسم تحلیف را برگزار کنیم، باید قسم بخوریم که تمام تلاش‌های ما در جهت اساسنامه‌ خانه احزاب خواهد بود و این در حالی است که بخش عمده‌ای از فعالیتهای اکثر اعضای شورای مرکزی خارج از این نهاد است و بنابراین نمی توانیم بر قسم خود پایبند بمانیم که در نهایت این استدلال مورد پذیرش قرار گرفت و مراسم تحلیف لغو شد.

وی در پایان نیز با اشاره به جلسه روز دوم شهریورماه خانه احزاب برای انتخاب نایب رئیس و خزانه‌دار و منشی گفت: چگونگی برگزاری این انتخابات و اینکه آیا براساس قرعه‌کشی باشد یا نه در روز دوم شهریور مشخص خواهد شد و من در نهایت تابع نظر کلی فراکسیون متبوعم خواهم بود اما نظرم این است که اگر قرار باشد قرعه‌کشی انجام نشود، بهتر است رای‌گیری به صورت علنی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N927029

وبگردی