آفتاب

ولایتی از نقشه جدید آمریکا برای کشورهای اسلامی می گوید

ولایتی از نقشه جدید آمریکا برای کشورهای اسلامی می گوید

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مشاور عالی رییس جمهوری افغانستان گفت: راه جدید آمریکایی ها ومتحدان غربی آن در کشورهای اسلامی ترویج خشونت و تندروی است.

به گزارش ایرنا علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در این دیدار افزود: آن ها با این هدف این کار را می کنند که به چهره اسلام ضربه زده و تصویری خشن از اسلام و آثار سنی و شیعه ایجاد کنند.

وی با اشاره به خشونت و کشتار بی گناهان توسط داعش، ادامه داد: چنین توحشی در دنیا سابقه ندارد و اگر هم داشته باشد، خیلی اندک و مربوط به دوران مغول و آن زمان هایی که هیچ منطقی جزآدم کشی نداشتند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: آن ها با این کارها می خواهند در نزد افکار عمومی چهره اسلام را چهره ای خشن و غیر منطقی نشان دهند که باید دراین مورد فکری کرد .
ولایتی با تاکید بر مبارزه با تروریسم اظهار داشت: در هر کشوری متناسب با شرایط آن کشور باید با تروریسم مبارزه کرد و شرایط کشور افغانستان با یمن وسوریه خیلی متفاوت است. باید همه گروه هایی که با هم اختلاف زیادی دارند بر روی این وجه مشترک که مبارزه با یکسری آدم های بی منطق است، اتفاق نظر کنند.
وی به حمایت آمریکا از گروه هایی همچون داعش و طالبان اشاره کرد و گفت: آن ها هیچ گاه به صورت رسمی از این گروه ها حمایت نمی کنند. خانم کلینتون که در آن زمان وزیر امور خارجه بود، دراین مورد صحبتی نکرد اما نهایتا در کتاب خاطراتش از حمایت از طالبان صحبت کرد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به رابطه ایران وافغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: رابطه بین این دو کشور یک رابطه حسن همجواری و راهبردی است و سرنوشت دو کشور بسیار به هم مرتبط است وهر اتفاقی که در ایران و افغانستان بیفتد بر یکدیگر اثر می گذارد .
وی به اشتراکات دو کشور اشاره کرد و گفت: زمینه برای همکاری وجود داشته و دارد و اگر در بعضی از نقاط ضعفی دیده می شود حتما باید تقویت شود.
ولایتی ادامه داد: زمینه ها برای همکاری های مشترک دو جانبه و چند جانبه فراهم است و ظرف این سال ها همواره دو کشور از روابط نزدیک برخوردار بوده اند؛ این در حالی است که بعضی از کشورهای خارج از منطقه بنایشان بر ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان بوده است.
وی با بیان این که ما همواره از انتخاب مردم افغانستان حمایت کرده ایم، گفـت: حکومت جدیدی که بر اساس آرای مردم تشکیل شده است یک گام بلند برای استحکام این کشور و منطقه است .

49261

کد N926931

وبگردی