آفتاب

معاون فرهنگی سپاه: بستر لازم برای ارتباط با مراکز مطالعاتی اروپا و آمریکا فراهم شده است

معاون فرهنگی سپاه: بستر لازم برای ارتباط با مراکز مطالعاتی اروپا و آمریکا فراهم شده است

ایسنا نوشت:

معاون فرهنگی و مشاور رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بستر لازم برای ارتباط با دانشجویان، نخبگان، و مراکز مطالعاتی اروپا و آمریکا فراهم شده است تا به کارگیری قدرت نرم ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دنیا تقویت شود.

حمیدرضا مقدم فر در اختتامیه همایش "الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین الملل" که در سالن همایش‌های صدا و سیمای مشهد برگزار شد، با اشاره به وضعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی اظهار کرد: براساس تحقیقاتی که در این مناطق انجام شده است با دو مخاطب مواجه هستیم، مخاطب اول ما غرق در فضای فساد در این کشورهاست که البته تاثیر در این قشر سخت است، اما عده‌ای در غرب انسان‌های جستجوگری هستند که این افراد اغلب به دنبال حقیقت می‌گردند.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی تصریح کرد: در میان دانشگاهیان و نخبگان ما حساسیت لازم نسبت به این موضوع وجود ندارد و باید نسبت به این نامه درک محتوایی انجام شود.

معاون فرهنگی و مشاور رسانه‌ای سپاه با بیان اینکه نباید انتظار داشت که با یک نامه میلیون‌ها نفر مسلمان شوند، تصریح کرد: ما انتظار نتایج زود بازده را نداریم اما باید توجه کرد که پس از انتشار این نامه در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی همایش درباره آن برپا شد هرچند عده‌ای کوشید تا این نامه دیده نشود؛ همان گونه که برخی در قبل از ظهور اسلام می‌کوشیدند تا صدای پیامبر شنیده نشود.

وی گفت: این نامه یک دعوت است و دعوتی به حقیقت به شمار می‌رود و این حقیقت پیامی از سوی قرآن به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بود. بنابراین ما باید نسبت به این نامه حساسیت به خرج دهیم و در محیط‌های تحقیقاتی و پژوهشی به تولید محتوای آن کمک کنیم.

مقدم‌فر با اشاره به نامه امام به گورباچف و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: مخاطب نامه امام، حاکم شوروی سابق بود در حالی که مخاطب نامه رهبری دولت مردان، پدران و مادران غربی نیست بلکه جوانان این کشورها هستند.

وی ادامه داد: نامه رهبر معظم انقلاب در راستای تبیین دو گفتمان جاهلیت مدرن و گفتمان نوین اسلامی بود و رویکرد اصلی نامه ایشان دعوت به مطالعه، کشف حقیقت و تعامل و ارتباط است و باید تاکید کرد که این نامه انقلاب اسلامی را در موضع ابتکار و تعامل قرار داد نه در موضع انفعال.

معاون فرهنگی و مشاور رسانه ای سپاه پاسداران گفت: نامه امام(ره) به گورباچف با رویکرد عرفانی و ارائه راهکار به جامعه مارکسیسم نوشته شد و مخاطب نامه حاکم شوروی سابق بود.

مقدم‌فر افزود: راهکارهایی که امام خمینی (ره) در نامه خود ارایه داد به این منظور بود که این جوامع گرفتار تمدن غربی نشوند، اما متاسفانه نامه امام تنها در یکی دو رسانه تبیین شد که در همان رسانه‌های محدود هم این اقدام متوقف شد و ما نگرانیم که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکا به سرنوشت این نامه دچار شود.

2727

 

کد N926903

وبگردی