آفتاب
به اعتقاد کارشناسان؛

آمریکا در آینده ناگزیر به مذاکره با داعش می‌شود

آمریکا در آینده ناگزیر به مذاکره با داعش می‌شود

با اینکه برخی معتقدند که هدف ماموریت مشترک آمریکا در منطقه از بین بردن داعش است اما برخی کارشناسان نظامی بر این باورند که سیاست آمریکا غیرواقع بینانه است و حتی پیش‌بینی می‌کنند که آمریکا در آینده با داعش مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بسیاری از کارشناسان که جورج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل شکستش در حل اوضاع امنیتی عراق و ظهور گروه‌های تروریستی در این کشور سرزنش می‌کردند، در حال حاضر نیز باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا را سرزنش می‌کنند که هیچ نیرویی را پس از عقب‌نشینی در عراق به جا نگذاشت و به این ترتیب موجبات ظهور داعش و گسترش پیشروی آن را فراهم آورد.

دولت آمریکا هیچ مانعی در به کار بردن اصطلاحاتی همچون نابودی یا شکست داعش نمی‌بیند و در نتیجه شکست یک گروه به معنای این نیست که تمامی حامیان آن گروه نیز از بین بروند.

به گفته نیک راسموسن، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا در منع گروه‌های تروریستی از دستیابی به قدرت و انجام حملات علیه آمریکا موفق شده است اما در بیشتر مواقع و همانطور که مایکل فلین رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا می‌گوید باراک اوباما نباید از لفظ نابودی برای انجام ماموریت علیه داعش استفاده کند چراکه به کار بردن این واژه‌ها برای اهدافی که هرگز محقق نخواهد شد درست نیست.

وی می‌گوید: اوباما می‌تواند داعش را مجبور به تغییر نامش کند اما هرگز نمی‌تواند داعش را به معنای نظامی نابود کند.

آمریکا می‌تواند بسیاری از گروه‌های تروریستی را مهار کند و خسارت‌های زیادی را به آن‌ها وارد آورد اما به کار بردن عبارت از بین بردن داعش به این سادگی نیست چراکه مشکل بسیار بزرگتر از صرف انجام حملات هوایی و عملیات نظامی است طوریکه کارشناسان معتقدند نمی‌توان پیش از ایجاد تحول سیاسی در سوریه و انجام اصلاحات سیاسی در عراق داعش را از بین برد.

سیاستمداران آمریکایی این مساله را به خوبی درک کرده‌اند و حتی خود آمریکا اجرای اصلاحات سیاسی را به عنوان پیش شرط مداخله برای جنگ علیه تروریسم اعلام کرده است.

کارشناسان به طور خلاصه معتقدند که آن طور که اوباما وعده داده داعش از بین نخواهد رفت و برعکس تمامی اطلاعات و داده‌ها نشان می‌دهد که در نهایت آمریکا مجبور می‌شود با داعش مذاکره کند.

انتهای پیام

کد N926688

وبگردی