آفتاب

بازخوانی نامه «جنبش سبز» از زبان حداد عادل!

بازخوانی نامه «جنبش سبز» از زبان حداد عادل!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود، نامه «جنبش سبز» را بازخوانی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور هم‌چنین یادآور شد: امروز 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است. 62 سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران و نفت ایران دولت ملی دکتر مصدق را سرنگون کرده و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام ساختند. در این بین شاه را که به اروپا فرار کرده بود به ایران برگرداندند. آمریکایی‌ها با خرج دلار و به کمک اوباش و اراذل کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای مدت 25 سال به دست حکومت فاسد و مستبد شاه سپردند. در این 25 سال در ایران از آزادی خبری نبود. در این مدت اختیار همه چیز به دست شاه و اختیار شاه در دست آمریکا بود.

وی افزود: استبداد و خفقان در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنامه اطلاعات که در آن زمان به دربار وابسته بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌کرد، به دستور شاه سناتور عباس مسعودی مدیر مسوول اطلاعات مغضوب می‌شد تا در کمتر از دو هفته دق کند و بمیرد. در این 25 سال به جای اشک خون از چشم ملت ایران جاری بود، زندان‌ها پر از زندانیان سیاسی بود که عموما به دست جلادان ساواک بی‌رحمانه و تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند. چیزی که در ایران وجود نداشت، استقلال و آزادی بود و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همه این واقعیت‌ها را می‌دیدند و می‌دانستند و راضی بودند و از شاه پشتیبانی می‌کردند، چنین بود که ملت ایران به رهبری پیشوای دینی و مرجع تقلید شجاع و بزرگ خود امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در ایران با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رساند و طومار استبداد داخلی و استعمار خارجی را در هم پیچید و دست آمریکا ، انگلیس و اسراییل را کوتاه کرد.

وی ادامه داد: اکنون آمریکایی‌ها بار دیگر به بهانه مذاکرات هسته‌ای به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند و به راهنمایی و توطئه انگلیسی‌ها قصد دارند در ایران دو دستگی ایجاد کنند، همانطور که در کودتای 28 مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق ایجاد کردند. آن‌ها می‌خواهند دوباره در ایران نفوذ کنند و سیاست، امنیت و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی را مثل سال‌های قبل از انقلاب به دست گیرند. در این شرایط آن‌چه که قابل توجه و عبرت‌آموز است نامه‌ هشت صفحه‌ای می‌باشد که در 9 آذر ماه سال 88 از سوی برخی معترضان انتخابات سال 88 به آمریکا فرستاده شد و این روزها در آمریکا منتشر شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: این نامه در پاسخ این سوال وزارت امور خارجه آمریکا از رهبران جنبش سبز است که ما چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم؟ پاسخی که به این نامه داده شده به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند سیاه‌رویی به بار می‌آورد. آن‌ها به آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید؛ چراکه می‌خواهد بمب اتمی بسازد. آن‌ها می‌گویند به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند. آن‌ها آمریکایی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند تا برای دست یافتن به منابع نفت در ایران و تامین صلح جهانی با ایران در مذکرات هسته‌یی توافق نکنند و به جای آن فشار تحریم اعمال کنند. آن‌ها صریحا به آمریکایی‌ها می‌گویند، جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است، آن‌ها حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملتهای مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس از آمریکا خواهش می‌کنند تا به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کنند. این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند. آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی است که با خواندن این نامه به این همه خیانت و وطن‌فروشی و پستی و بیگانه پرستی لعنت و نفرین نکنند؟

وی هم‌چنین گفت: اکنون سخن ما این است که همه کسانی که به اسلام معتقدند و همه کسانی که به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌و‌رزند و همه کسانی که امام خمینی(ره) را رهبر نجات دهنده این ملت از سلطه آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران می‌دانند باید تکلیف خود را با آن‌چه در این نامه آمده روشن کنند. آن‌هایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام(ره) است سکوت کنند.

حداد عادل معتقد است: همه باید از آن‌چه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار ندامت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران نیز باید مراقب باشد تا کسانی که دیروز در فتنه 88 آتش بیار معرکه بودند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: دولت نیز باید این رهنمود رهبری را که بارها فرمودند فتنه خط قرمز ماست جدی بگیرد، آمریکا نیز بداند که فرزندان خمینی (ره) و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود؛ چراکه ملت ایران وحدت خود را حفظ خواهد کرد. برجام نیز موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد. مجلس نیز با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام وظیفه خود را ان‌شاءالله به انجام خواهد رساند.

انتهای پیام

کد N926643

وبگردی