آفتاب

استقبال خوب گردشگران و مردم یاسوج از نمایشگاه صنایع‌دستی

استقبال خوب گردشگران و مردم یاسوج از نمایشگاه صنایع‌دستی

معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویر احمد از حضور بیش از 2000 بازدید کننده در نخستین روز نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی کشور در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید روح‌الله وحدتی در جمع خبرنگاران افزود: استقبال خوب و پر شور گردشگران و مردم شهر یاسوج در نخستین روز نمایشگاه سراسری صنایع دستی مسئولان برگزار کننده و تمامی هنرمندان و غرفه داران را غافلگیر کرد.

وی اظهار کرد: اگرچه در ساعات اولیه افتتاح نمایشگاه حدود پانصد نفر حضور داشتند اما رفته رفته بر تعداد بازدید کنندگان افزوده شد به طوری که در ساعات پایانی دالون‌ها و غرفه‌های نمایشگاه مملو از علاقمندان به صنایع دستی بود.

معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویر احمد جانمایی این نمایشگاه را از عمده‌ترین دلایل استقبال بازدیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه آن هم در توریستی‌ترین فضای شهر یاسوج موجب شد این اقدام فرهنگی به سرعت مورد توجه عموم قرار گیرد.

وحدتی سیاه چادر عشایر استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری و خراسان رضوی را از پر بازدیدکننده‌ترین فضاهای نمایشگاهی برشمرد و تصریح کرد: اجرای زنده موسیقی محلی با ساز و دهل و همچنین طبخ غذاهای محلی و عرضه مستقیم کالا از عشایر موجب شد تا سیاه چادرها بیش از سایر غرفه‌ها مورد توجه مسافران و بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: به منظور بالا بردن سطح کیفی خدمات و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان، قرار است در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از پربازدیدکننده‌ترین غرفه تقدیر شود.

معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد: با تبلیغات مناسب در روزهای آینده برتعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در یاسوج افزوده شود.

انتهای پیام

کد N926629

وبگردی