آفتاب

دیابتی‌ها در معرض ابتلا به عفونت قارچی

دیابتی‌ها در معرض ابتلا به عفونت قارچی

یک متخصص پوست و مو به تعریف انواع عفونت‌های قارچی پرداخت و گفت: دو نوع عفونت قارچی وجود دارد که شامل عفونت قارچی سطحی و عمقی است.

اکرم انصار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه همدان، اظهار کرد: شایع‌ترین عفونت قارچی سطحی در فصل گرما بروز می‌کند؛ به طوری که یک پوشش نازک قارچی پوست را فرا می‌گیرد و باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع عفونت بیشتر در ناحیه سینه بروز می‌کند و در نواحی دیگر بدن کمتر شایع است، تصریح کرد: ضایعات پوستی حاصل از عفونت قارچی سطحی، به صورت لکه‌های قهوه‌ای بوده که همراه با خارش خفیف است. آب وهوای گرم و مرطوب، تعریق زیاد، پوست چرب و کاهش ایمنی بدن از جمله عواملی است که رشد عفونت‌های قارچی سطحی را تشدید می‌کند.

انصار یادآور شد: بیماران دیابتی و مبتلا به اختلالات تیروئید دارای پوست گرم بوده و تعریق زیادی دارند و ممکن است به عفونت قارچی وسیع مبتلا شوند. بیماری عفونت قارچی سطحی در کودکان به ویژه بچه‌های دبستانی شایع است.

وی در ادامه اظهار کرد: عفونت قارچی عمقی از طریق تماس افراد با حیوانات آلوده به وجود می‌آید. همچنین می‌تواند از انسان مبتلا به دیگری انتقال یابد که متاسفانه این نوع عفونت علائم خاصی ندارد، اما به راحتی توسط پزشک قابل درمان است. عفونت قارچی عمقی از طریق تماس مداوم با حیوانات که گله‌داران و کشاورزان بیشترین ارتباط را دارند، نبودن ایمنی بدن و ضعیف بودن عوامل دفاعی بدن ایجاد می‌شود.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: با استحمام مکرر و رعایت موارد بهداشتی می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام

کد N926559

وبگردی