آفتاب

حضور 300 کاراته‌کا در جام " وحدت و دوستی"

حضور 300 کاراته‌کا در جام " وحدت و دوستی"

رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی از شرکت 300 کاراته‌کا در مسابقات بین المللی کاراته جام " وحدت و دوستی" در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، جواد سلیمی در مورد رقابت‌های بین‌المللی ارومیه اظهار کرد: امسال یازدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام " وحدت و دوستی " با شرکت 300 کاراته‌کا از 9 کشور جهان از 26 تا 30 مرداد ماه در سالن 6 هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار می‌شود.

او به شرکت 150 ورزشکار ملی‌پوش از سراسر ایران اشاره کرد و گفت: از کشور آذربایجان با 52 کاراته‌کا، ترکیه با 25، عراق با 25، کویت با 23، افغانستان با 17، پاکستان با 16 و فرانسه با 8 ورزشکار ملی‌پوش در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

سلیمی افزود: امسال در مسابقات بین‌المللی کاراته جام "وحدت و دوستی" 30 داور به قضاوت می‌پردازند که 12 داور خارجی، 10 داور ایرانی و 8 داور آسیایی در این مسابقات حضور خواهند داشت. همچنین برای نخستین بار با حمایت شخص استاندار، اداره کل ورزش و جوانان استان و با نظارت فدراسیون کاراته کشور جوایز نقدی 30 هزار دلاری برای برترین‌های این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

او در مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته جام "وحدت و دوستی" نیز گفت: کمک به توسعه ورزش قهرمانی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها، تبدیل این شهر به برند جهانی در ورزش، نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نشان دادن امنیت در شهر مرزی ارومیه با توجه به اتفاقات منطقه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات ورزشی در آذربایجان غربی است.

انتهای پیام

کد N926490

وبگردی